Gå til innhold
Fiskersiden

bergylte på sluk ?


jørgen meitefan
 Share

Recommended Posts

har fått flere store berggylter på sluk, en kompis og jeg var ute en del turer før jul i båt, og fikk flere over kiloen og opp i mot 1,5.

de tok på sølvpilen og kobber møresilda pilket over toppen av en bratt skråning tett intil land.

her er en fangstrapport fra den ene dagen vi var ute. https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...p?TOPIC_ID=3643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok fire stykker ifjor på sluk fra land.

jeg fisket over noen små undervannskjær ett stykke ut, og det var vanvittig morro og få dem inn når alle var ca kiloen.

Så hvis du ser noe slik burde så det prøves.

Vannvittig hvis du får dem langt ute.[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

jeg har nå fått 10 berggylter på reke og blåskjel, men en av de jeg var med fikk en på ca. kiloen på slukhals ! synes alle over halv kiloen drog bra på 5-20 stanga :-) , den ene på 650 kjørte seg inn i tangen , men jeg fikk presset den ut til slutt . På samme turen fikk jeg en torsk på 950 , den var nesten bare å sveive inn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av westside

Jeg har fått berggylte på oransje krabbe jigg fra Storm, utrolig nok [ :) ]

Synes ikke dette er sååå utrolig. Har fått flere berggylter på både jigg og sluk. fikk en på tett oppunder to kilo tidligere i sommer på pilking med sildesluk. Men vil jeg ha berggylte, går jeg for reker, blåskjell, snegle eller lignende. Har vel ennå ikke opplevd å blanke på meite etter gylte en fin sommerdag i Hardanger...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.