Gå til innhold
Fiskersiden

Sei?


Recommended Posts

Folkens,

i denne saken på Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/08/02/542388.html

ser det ut til at Andreas Viestad forveksler sei med noe annet. Jeg synes det ser ut som en lyr, det som henger i gummimakken hans på bilde nummer tre. Og ser ikke også fiskebitene på hovedbildet hvitere ut enn seien pleier å gjøre?

EDIT: Som dere ser diskuteres saken lenger ned på siden. Og personen som kaller seg "Peiling" påstår at det er sei. Jeg tviler...

Endret av Skogtroll2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man autist så er man autist. De fleste har det i seg bare de blir interressert nok i noe.

Denne tok jeg ikke helt. Er Viestad autist? Og hvorfor?

EDIT: Eller er det oss her på fiskersiden du mener? Vi er jo ikke autister, bare litt over middels interesserte...

Endret av Skogtroll2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at en lyren er en bedre matfisk enn seien? Ikke at nykokt sei også kan være godt..

Og Bunker: Reklamen for strømselskapet er fjernet. Det viste seg å være en glipp fra en sommervikar hos selskapet som skal putte annonser inn her, en kampanje som aldri skulle være her :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viestad kommer i et av de internasjonale matprogrammene sine (new scandinavian cooking?) labbende opp av vannet i våtdrakt med en svær piggvar i neven, og slynga i den andre, tilsynelatende fanget på en snorkletur. Denne fisken ble bestilt av fiskere i mils omkrets, og det tok dager før de fikk den. Men det er kanskje ikke så nøye med sannheten så lenge en lager tv?

Endret av Olagaard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at en lyren er en bedre matfisk enn seien? Ikke at nykokt sei også kan være godt..

Og Bunker: Reklamen for strømselskapet er fjernet. Det viste seg å være en glipp fra en sommervikar hos selskapet som skal putte annonser inn her, en kampanje som aldri skulle være her :) .

Sei er bedre enn lyr . Har du prøvd nykokt lyr ?

Nei ... ? Ikke gjør det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Nå skal det sies at det er flere steder det syndes; i enten ene reklameblekka til Elbe eller en annen produsent så er det et bilde av en kar med som har en sei i hånden og så står det under bildet: "Nydelig koketorsk er sikret".

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller som i en gammel G-sportkatalog, der de hadde dressa opp en mannlig fotomodell i vadere, vadejakke, håv på ryggen og den klassiske posituren der fyren selvsagt holdt haspelsnella oppå stanga og sveiva baklengs med feil hånd... :angry2:

Ellers har jeg jo sett mer enn nok annonser der folk har postert stolt med nysløyd oppdrettslaks også.

Forøvrig er den kokte fisken på øverste bildet sei, mens den som henger på gummimarken er en klokkerein lyr.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sei er bedre enn lyr . Har du prøvd nykokt lyr ?

Nei ... ? Ikke gjør det !

Lyr skal ikke kokes. Stekes med forsiktighet så den ikke blir tørr. Det er nyyyydelig.

EDIT: For øvrig sendte jeg en mail til Viestad om fadesen. Svaret hans lyder: "Vi fikk både sei og lyr på fisketur når fotografen var til stede. Dessverre var det et lyrbilde som kom på trykk - det er nok utenfor min kontroll, men jeg er lei for det."

Ikke første gang folk som skriver i avis skylder på andre...

Endret av Skogtroll2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at en lyren er en bedre matfisk enn seien? Ikke at nykokt sei også kan være godt..

Og Bunker: Reklamen for strømselskapet er fjernet. Det viste seg å være en glipp fra en sommervikar hos selskapet som skal putte annonser inn her, en kampanje som aldri skulle være her :) .

Fiffig tråd og si i fra i, men takk lell. Min aggresjon er roet :D.

Jeg tror ikke alle på FS er autister, men enkelte har jo hatt vett til å ta det inn i underskriften sin :)

Ståle: Ett ord, FANTASTISK!

Og hvem fra FS er det som er Pollachius?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.