Gå til innhold
Fiskersiden

Lysefjorden og Høgsfjorden 20 januar


Karleif
 Share

Recommended Posts

Kristian K og meg selv har satt av dagen i morgon til fiske. Reiser over Høgsfjorden, og satser på å prøve flere plasser. Hovedsaklig Lysefjorden og Høgsfjorden, men det er mulig vi prøver Idsefjorden. Er det noen som har prøvt i Idsefjorden?

Værvarselet er i mot oss, men det skal meir enn liten storm til for å stoppe oss.[ ;) ]

Fangstrapport følger (Med forbehold om blanking.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utenfor Idsetangen fikk jeg ei lange på 12 kg + noen mindre. skulle tro d står fisk under bruene over til idse også, men har ennå ikke prøvd her. ellers har jeg fått MYE skrubbe fra brygga i Botnsfjorden. her samler det seg enorme mengder flatfisk utpå våren, og sjøørreten er også til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei en lang dag i et ufyselig vær. Vind og haglbyger gjorde att vi holdt oss i Lysefjorden. Vi prøvde flere plasser, både på dypt vann og i grunne viker. Har vel sjelden opplevd et dårligere fiske med agn enn vi gjorde i dag. Kristian fekk 1 blåstål og eg ei dvergulke. Ellers enn hel flokk med småtorsk[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Kjetil L

Ok, det var vel ikke akkurat oppløftende?....

Jeg hadde planer om å ta turen til Forsand i helga, men de planene gikk i dass.

Kanskje vi kan møtes ( dette er med forbehold for min del ) i aspervika på søndag. De har meldt drømmevær!!

Var skrale greier dette her. Må vel sei att eg var litt mer optimistisk enn det var grunn til. Blir revansjelysten av en sånn gedigen bomtur[ ;) ]

Muligens revansjen kommer på søndag. Send en PM hvis du stikker utover, Du savner vel fortsatt en stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du sier det så savner jeg en stol!! Du brukte vel den i da i lysefjorden!! Det er skikkelig kvalitetsstol!

Ser at det flør fra 16.00-16.30 tiden på søndag, kanskje det er en fordel å fiske mens havet stiger??

Det er iallfall i det tidsrommet jeg har planer om å dra til Aspervika! Har lyst på Steinbit!!

Men det frister litt å ta turen til Lauvik og, men det for bli en annen dag!!

Sender PM på lørdag/søndag om jeg drar eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.