Gå til innhold
Fiskersiden

Ide til plass for agnfiske etter Gjedde / Abbor i Fredrikstad området


Bo B.Pedersen
 Share

Recommended Posts

Trenger tips til plass med diverse muligheter med dupp og agn etter Gjedde, Abbor evt. diverse karpefisk til i morgen (lørdag) ? Bor i Fredrikstad men kjører gjerne til Moss/Sarpsborg denne gang.... Men helst ikke lengere da der er begrenset tid til fisket....

Gjerne med en precis veibeskrivelse for en som ikke er lokalkendt... Har GPS i bilen !!!

Håber at der er en eller annen som vil hjelpe meg .....

Hilsen Bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Du kan jo fiske i Visterflo,Tunevannet,Vestvannet eller Mingevannet.Nange fine plasser der å meite fra.

Visterflo:Høydalsvingen er en ok plass og meite fra.Det er rett etter den skarpesvingen når du kommer fra 109v og tar av mot solli(ca 5-6km),mange fine plasser langs veien der.

Tunevannet: Det må bli i Nord ennden denne uka da det er ro regatta i sørenden.Ta av fra Grålumveien(rv118)mot skiptvet,kjør ca 3-4km og ta av første vei til høyere.Da kommer du til Nord ennden av Tunevannet.

Vesvannet/Mingevannet: Ta av fra Grålumveien(rv118) mot skiptvet,da er det bare å kjøre til du kommer til en bro.Da har du Vestvannet på venstre side og Mingevannet på høyre side

Det sikkert flere plasser,men det var de jeg kom på nå i farta :)

Skitt fiske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formoder at på alle disse plasser er der lett tilgang på agnfisk i tillegg.... ???

Tror at vi satser på at prøve Visterflo denne gang !!!! Hvilke typer er der god sjanse for på denne plass

Bo

Hei.Du kan jo fiske i Visterflo,Tunevannet,Vestvannet eller Mingevannet.Nange fine plasser der å meite fra.

Visterflo:Høydalsvingen er en ok plass og meite fra.Det er rett etter den skarpesvingen når du kommer fra 109v og tar av mot solli(ca 5-6km),mange fine plasser langs veien der.

Tunevannet: Det må bli i Nord ennden denne uka da det er ro regatta i sørenden.Ta av fra Grålumveien(rv118)mot skiptvet,kjør ca 3-4km og ta av første vei til høyere.Da kommer du til Nord ennden av Tunevannet.

Vesvannet/Mingevannet: Ta av fra Grålumveien(rv118) mot skiptvet,da er det bare å kjøre til du kommer til en bro.Da har du Vestvannet på venstre side og Mingevannet på høyre side

Det sikkert flere plasser,men det var de jeg kom på nå i farta :)

Skitt fiske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips til plass med diverse muligheter med dupp og agn etter Gjedde, Abbor evt. diverse karpefisk til i morgen (lørdag) ? Bor i Fredrikstad men kjører gjerne til Moss/Sarpsborg denne gang.... Men helst ikke lengere da der er begrenset tid til fisket....

Gjerne med en precis veibeskrivelse for en som ikke er lokalkendt... Har GPS i bilen !!!

Håber at der er en eller annen som vil hjelpe meg .....

Hilsen Bo

Hei Bo!

Du får jo både gjedde og abbor i Seutelva :-) Størrelsen er vel ikke den største, men mulighetene er der. Må jo ikke stå bak Meny heller. Fant en plass som det tydligvis hadde sittet noen meitefiskere fra før. Ta til høyre bak Rimi på Ørebekk. I bakgården til et av firmaene der (husker ikke navn, men det er faktisk fiskerelater) er det en fin meiteplass. Mye karpefisk. Eneste er at akkurat nå er elva stri, det vel ikke gjedda så glad i.

Var ved Tunevannet i går. Satt vel stort sett i bilen og så på regnet. Spiste kjeks og drakk kaffe. Veldig feil valg av dag!!! Kanskje en halvtime aktiv fisking. Sønnen min fikk gjedde før jeg rakk å få ut snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at sønnen fikk gjedde....

Tenkte at Seutelva er rimelig uaktuel på nuværende tidspunkt.... derfor er denne ikke aktuelt denne gang... men det er jo så absolut en mulighet når man bare lige skal fiske en times tid... Det kunne jo være en fin plass for meg og guttungen en dag...

Bo

Hei Bo!

Du får jo både gjedde og abbor i Seutelva :-) Størrelsen er vel ikke den største, men mulighetene er der. Må jo ikke stå bak Meny heller. Fant en plass som det tydligvis hadde sittet noen meitefiskere fra før. Ta til høyre bak Rimi på Ørebekk. I bakgården til et av firmaene der (husker ikke navn, men det er faktisk fiskerelater) er det en fin meiteplass. Mye karpefisk. Eneste er at akkurat nå er elva stri, det vel ikke gjedda så glad i.

Var ved Tunevannet i går. Satt vel stort sett i bilen og så på regnet. Spiste kjeks og drakk kaffe. Veldig feil valg av dag!!! Kanskje en halvtime aktiv fisking. Sønnen min fikk gjedde før jeg rakk å få ut snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I seutelva har jeg sett stor gjedde og Jørgen fikk jo en kilos pluss der med mark og bunnmeite. Så målrettet her kan nok fort gi et ok resultat.

Akkurat vert en tur ute og kigget litt på Visterflo Og Seutelva.... Men at finne en egnet plass ved visterflo var ikke så lett som først antaget.... de eneste steder jeg fant var et ved fotballbanen og et rett under broa ved veikroa ...

Så akkurat nu er jeg i tvivl om hvor vi skla prøve ????

Evt. en der kan legge et hotspot inn i kartet på gulesider og sende meg linket.... da er det litt lettere at finne frem til det... ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med en liten rapport om turen til Visterflo

Startede kl. 13.00 Sluttede kl. 20.30

Fangst = Ikke noget specielt at rapportere om....

Fikk dog litt småtteri av ymse slag

Hilsen Bo

p.s. Bliver nok en liten tur til seut i morgen kveld for min del... fikk liksom ikke tilfredsstillet fiskelysten idag... Makkeren ville hjem da jeg følte at der begynte at ske litt.....

Men sådan er det jo ofte eller ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv ved Flytebrygga i munningen av Seut-elva,mye Gjedde der.Størrelsen er ok også,tatt flere rundt 5-6kg der men fins selvsagt større :)

En annen spennende plass er ute på Gressvik ved Onsøy Marina,der er det tatt fin Gjedde.Har ikke testa der sjæl,men den plassen står høyt oppe på lista :)

Eller hvorfor ikke teste ute i selve Glomma? Finner du Gjedda der vil jeg tro at muligheten for noen skikkelige Madammer er rimelig stor :)

Skitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv ved Flytebrygga i munningen av Seut-elva,mye Gjedde der.Størrelsen er ok også,tatt flere rundt 5-6kg der men fins selvsagt større :)

En annen spennende plass er ute på Gressvik ved Onsøy Marina,der er det tatt fin Gjedde.Har ikke testa der sjæl,men den plassen står høyt oppe på lista :)

Eller hvorfor ikke teste ute i selve Glomma? Finner du Gjedda der vil jeg tro at muligheten for noen skikkelige Madammer er rimelig stor :blush:

Skitt fiske :)

Dro ut en liten tur med guttungen idag... Planen var at prøve litt dupp fiske i seut etter hva der skulle være bare for at han kunne prøve at fiske men der var ingenting som bet idag !!

Så vi blev enige om at dra ned til båthavna for at prøve... og der gikk ikke lang tid før enn at abboren gikk bananas... Men ikke om de ville sitte på kroken ??

Det lykkedes dog til sist at få en liten Abbor til at blive på kroken.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.