Gå til innhold
Fiskersiden

Mottakelse av Norsk TV i utlandet?


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Hei,

Naa som vi bor saa langt fra gamle landet, syntes kona og jeg at det var paa tid aa kobble seg til NRK via satellitt! Men, men, det ser ikke saa enkelt ut!!

Jeg tok kontakt med NRK's publikum service per telefon og fikk opplyst to telefon nummere som jeg kunne ringe, men vedkommende som jeg snakket med var i sterk tvil paa at det lot seg gjoere. Det jeg trenger er et kort som jeg kan sette inn i min dekodifisering's boks, slik at mitt satellitt system kan peke paa den riktig retning og motta de riktige signaler. det gaar greit med SKY og jeg trodde det skulle vaere en enkel sak og at noen kroner skulle loese problemet.

Jeg fikk aldri svar paa det foerste nummeret! Det startet godt!! Jeg fikk snakke med ViaSat som kunne opplyse at dette gikk ikke an! De sender ikke utstyr utenfor landet's grenser og i tillegg for aa motta utstyret, maatte jeg bevise at jeg var Norsk (hvilket kunne la seg gjoere) og hadde en adresse i Norge (og det har jeg ikke) !!!!!

Finnes det noen medlemmer som bor i utlandet og mottar Norsk TV via satellitt? I saa tilfellet hvordan har Du/Dere loest problemet?

Takk paa forhaand! :)

mvh

Gamlingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Ja jeg har tenkt paa det men det er nok enklere sagt enn gjoert! Bestemmelser paa Viasat er noksaa drastiske, ser det ut som. Jeg faar proeve igjen med CanalDigital naar de gidder aa ta telefon!! :D

Takk i hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CharlieB!

det hoertes fint ut men kunne ikke laste opp programmet dessverre!

takk for hjelpen uansett! :)

Hm snodig du ikke fikk lasta det. Det skal virke nomatter where you are. Mulig du trenger noen justeringer i maskina di for å få det til.

Lykke til

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei vi bor bare i Soer vest Frankrike! Saa teknisk sett, burde det ikke by paa problemer, men det gjoer det rettsmessig! Jeg var endelig i kontakt med CanalDigital (etter en prat med Viasat tidligere) og fikk som svar at "det ikke var lov!!!" aa kjoepe kort om ikke Du bor i Norge og er Norsk statsborger!! Maken til galskapen skal man lenge lete etter!! ;)

Som Dacron foreslo, kunne jeg selfoelgelig be noen venner om aa kjoepe et kort til meg, men da er det aa be dem gjoere noe som er ulovlig! Vi faar tilfredstille oss med NettTV utklipp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle selskapene er veldig strenge på at det ikke er lov å ta med seg dekoder + abonnement fra utlandet. Det betyr ikke at de gjør noenting med "problemet". Kjenner til mange hus i Tyskland/Belgia hvor dette har vært gjort i en årrekke:)

Dessuten så er det ikke synd på deg når du bor der du bor!

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.