Gå til innhold
Fiskersiden

3 karer å lita elv


mao
 Share

Recommended Posts

i går ble det send noen sms skal vi prøve fisken i morgen,

ja slik ble det å vi møttes på morgen kvisten i dag,

det var en knall dag med sol å varme å en bitte lita elv men men :lol:

jeg å Jan Arild hadde aldr fisket der før. så Tor Arne måtte guide litt :) (god jobb)

måtte titte litt på elva før start

190820082332XTyHNOetRD6VGUNbnk.JPG?58

Flott her gitt

190820082306sLEumWc41qmbwQUJIA.JPG?73

så var det bare å sette igang

190820082359w2ut6mi3T4hGo8MgFe.JPG?87

190820082348IhC9OiQXNUvnKE5H1R.JPG?9

190820082331YiEDHLE7R13LDijPIy.JPG?81

vi brukte flue, mark ,sluk, rappala,

jeg måtte ta en kaffe å Jan Arild måtte ha te.

Tor Arne vill prøve litt lenger ned han, å hva hender jo.

1908200823221QmbfadJ7FtYXBKSla.JPG?68

jo en nydelig ørret på 2,5 kg det er bare å Gratulere han.

190820082315uI9IH7ku7ysNbPU22M.JPG?56

så en må si at det ble en flott dag. får oss

takk får turen gutter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker så mye fra fiskeren Tor Arne

elva har gått opp mye i natt, så det blir nok en tur i morgen før jeg reiser til GAULA. :)

kommer snart sølvreven :)

Endelig, jeg har redd opp senga, så alt er klart, min kjære venn !

Jeg får være guide jeg da, for jeg får ikke lov til å fiske mere :)

Og laks det skal det nok bli på deg, jeg har en utsøkt plan (som du har fått pr. tlf.) og den er ikkje dum, he-he.

Det er bare å servere flua på "rætt stelle", så blir det "vroooooom" i snella igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, jeg har redd opp senga, så alt er klart, min kjære venn !

Jeg får være guide jeg da, for jeg får ikke lov til å fiske mere :)

Og laks det skal det nok bli på deg, jeg har en utsøkt plan (som du har fått pr. tlf.) og den er ikkje dum, he-he.

Det er bare å servere flua på "rætt stelle", så blir det "vroooooom" i snella igjen :)

KOMMER SNART JEG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor grattis til fisker, hva tok den på?

Var selv i den elva i går kveld/natt, fikk en på 7hg på rapala litt lenger ned enn der bildet er tatt, men mistet to litt lenger opp på mark. Den første var ekstremt stor, virka som om jeg satt bom fast. Vanskelig å holde igjen da de tar ved brekkanten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor grattis til fisker, hva tok den på?

Var selv i den elva i går kveld/natt, fikk en på 7hg på rapala litt lenger ned enn der bildet er tatt, men mistet to litt lenger opp på mark. Den første var ekstremt stor, virka som om jeg satt bom fast. Vanskelig å holde igjen da de tar ved brekkanten

Jeg fikk den på spinner... Lurer på om det var i håven min den fisken din var gitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den på spinner... Lurer på om det var i håven min den fisken din var gitt:)

haha, det kan nok stemme. Takker for hjelpen jeg fikk, den var super :)

Ellers så lurer jeg på om dere har noen tips til markfiskingen der? Svak eller stram brems, krokstørrelse, osv?

Fikk du noe etter at vi gikk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, det kan nok stemme. Takker for hjelpen jeg fikk, den var super :)

Ellers så lurer jeg på om dere har noen tips til markfiskingen der? Svak eller stram brems, krokstørrelse, osv?

Fikk du noe etter at vi gikk da?

Dro rett etter dere jeg.. fått 1 fisk i dag.. skal fiske i hele morra tenkte jeg, men det blir nok lenger opp i elva. Om du fisker nede på brekket,bør du ha stram brems,hvis det er litt størrelse på elva iallefall:) Om fisken går utafor, er det omtrent null sjanse for å få den opp igjen..Elva har gått ned endel siden i går, så nå kan man følge fisken nedover, om du har vadebukse...

Krokstr. varierer litt, jeg bruker 6`er.. LITE søkke.. mange som ikke bruker søkke i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro rett etter dere jeg.. fått 1 fisk i dag.. skal fiske i hele morra tenkte jeg, men det blir nok lenger opp i elva. Om du fisker nede på brekket,bør du ha stram brems,hvis det er litt størrelse på elva iallefall:) Om fisken går utafor, er det omtrent null sjanse for å få den opp igjen..Elva har gått ned endel siden i går, så nå kan man følge fisken nedover, om du har vadebukse...

Krokstr. varierer litt, jeg bruker 6`er.. LITE søkke.. mange som ikke bruker søkke i det hele tatt!

ok, takk, jeg brukte størrelse 4 og to små søkker, syns det gikk for fort uten eller med et. Jeg holdt fisken på stram brems, men mistet begge, men er vel kanskje ikke unormalt å miste fisk der?

Har fisken gått langt oppover nå? Skal dit imorgen ettermiddag jeg også. Satse på å ta de jeg mista, hehe. Om den har gått ned så er det kanskje ikke så masse som går?

Stor den du tok i dag? Hva tok den på? Caddisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk, jeg brukte størrelse 4 og to små søkker, syns det gikk for fort uten eller med et. Jeg holdt fisken på stram brems, men mistet begge, men er vel kanskje ikke unormalt å miste fisk der?

Har fisken gått langt oppover nå? Skal dit imorgen ettermiddag jeg også. Satse på å ta de jeg mista, hehe. Om den har gått ned så er det kanskje ikke så masse som går?

Stor den du tok i dag? Hva tok den på? Caddisen?

Mange som har mista fisk de siste dagene.. Er fort gjort å kroke for tidlig når man bruker mark der! Det er fisk i hele elva,det er ikke noe problem. Gikk mye fisk i går også visstnok! Fisken går den, men er mer var nå som elva begynner å bli lita og blank, men går tjukt av fisk når det er mørkt:) Fikk en på ca 700gram på spinner i dag og en på 1,7 på caddis`en nå i kveld. Ble tatt 3-kilos fisk igjen i dag :)

Begynner ca 6 i morra tidlig,så får vi se åssen det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er knall, har jo fått noen bilder på moben min, Gratulerer men flott fisker, :)

Takktakk:) Den mest artige fisken var den på 1,7.. du fikk den filmen jeg sendte? Kort,men... drev på i 5-10 minutter for å få den inn... Den var spreeek! Tatt alle på fluestang, bortsett fra den ene, den ble tatt med teleskopstang og mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk:) Den mest artige fisken var den på 1,7.. du fikk den filmen jeg sendte? Kort,men... drev på i 5-10 minutter for å få den inn... Den var spreeek! Tatt alle på fluestang, bortsett fra den ene, den ble tatt med teleskopstang og mark.

Ja det er knall på flue, flott film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.