Gå til innhold
Fiskersiden

Landskamp Norge-Danmark


Atle M
 Share

Recommended Posts

Tjja. det må siges at pigghåmatchen ikke var den mest sindsoprivende. den nye norske udfordrer - Hunter, gjorde i starten et svagt forsøg på at aflyse matchen med den undskyldning af vejret ikke var det bedste. utroligt at man skal høre dette fra en Bergenser. bare fordi det blæser 14 m/s og regner uden stopp.

jeg lod ham dog ikke slippe aftsted med dett billige forsøg på at undslippe den totale ydmygelser. prisen var at jeg måtte dra ud og fange agn sjølv. en smal sag. på Sotra var der sykt mange makrel og i løbet av no time havde jeg de jeg skulle bruge.

mest interessant var det dog at jeg under makrelfight havde et skikkeligt dra i stangen mi. da makrellen kom op havde den et hul i siden. likesom en syhl var stukket igennem fisken.

sidste kontakt var en skikkelig regnbueørret der klaret at knække snøren min.

Vi mødtes Hos Hunter kl. 2100. jeg havde medbragt lidt aftenunderholdning i form av min canadiske fiskeveninde på 22 år. siden ingen her har meldt sig som cheeleader ennå, må jeg jo sjølv skaffe slikt.

konkurrencen gik i gang. og vi aftalte at bare pigghå skulle tælle i matchen. sjølv om her også kunne fanges andre arter.

lad det bli sagt med det samme. vi fik ingenting. jeg havde et napp og Hunter to. den ene var på et stykke tid. og Hunter v urderte den til a være ei skikkelig Lange. ærgeligt at de gigtplagede arme hans ikke klarte at løfte fisken op fra bunden.

uansett Hunter. takk for Demo. og ei koselig kvell. jeg er veldig taknemmelig over at du ofrede en nattesøvn. jeg ved jo at duine gamle lemmer har svært ved at klare det fugtige vejr.

nedenstående bilde viser Hunter i gang med at sjekke stængerne.

stillingen er fortsat uafgjort. men vi har et par discipliner ennå. i kvell drar Atle og jeg til ei Poll på Sotra og forsøger med flue etter Sjøørret. derpå blir der nok ei lite pause da jeg drar til Sogn på fiske med den canadiske fluefisker.

62739_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen hadde meldt seg som cheerleader!? jeg tilbød jo deg en av mine blondiner!?

Du begynner å bli kresen danskejækel.....

Vel i dag er det ny konkurransedag,Hønter ekke noe å stole på når det gjelder å vinne konkurranser...her får en trå til selv :)

Endret av Atle M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildt sagt et helvetes vær. Det regnet som det bare kan i Bergen.

Kristine, lars henrik og jeg holdt ut noen timer likevel.

Jeg hadde 2 bra run, men det ble ikke fisk på land.

Altid like hyggelig å treffe den blide dansken.

Når han kommer tilbake fra Sogn blir det Hunters hjortegryte, pils, vin og skittprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er invitasjonen min da hæ!?!?!?!?!?!? :unsure: vi ble jaget hjem av drittværet som kom sigende her ute så nå er det landskamp i i drittprat istedet :) Ble ingen fisk i kveld så det er fremdeles en åpen konkurranse...

Forresten så har dansken snorket værre en 17 dritfulle gubber på sofaen i dag..Hadde DET vært en konkurranse så hadde jeg tapt så det holdt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaa. ikke mye fisk som kommer på land i øyeblikket.

mye regn har gjort at Atle mente der skulle være bra sjanse i ei lite poll på Sotra.

selfølgeælig havd ehan valgt ei Poll hvor vinden kom ind på feil side for mig, men rett for Atle(han kaster med venstre hånd).

nuvel . de viser sig at jeg kaster længere end Atle både med venstre hånd og med ryggen til vandet.

vi så bare få vak. og havde ingenting :P

62811_s.jpg

har etterhånden fået mistanke om at Atle bevidst vælger plasser hvoer der ikke finnes fisk. da har han da sjanse for at få uafgjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.