Gå til innhold
Fiskersiden

G.F.C Fisketur på Vansjo


morz
 Share

Recommended Posts

Angående krøkle, vet ikke hvordan man fiske det her men i Nord-Amerka det er en delikatesse blant de inviet! Vi fiske dem med store, finmasket hov (i det store insjøer, Lake Superior m.m.) når de kommer in til grunnene ved gyting om våren, bruker vadere, lykter og spaserer ut fra stranden . De spises helst frityrstekt, hel (urenset). Fryses ned i melk kartonger fylte med vann. Har en mistanke om at det er det samme som er også en vanlig forrett i Syd Europe på vanlig restauranter, servert in en bolle (20-30 fisk) med sitron båt og tartar saus, mmmmmm godt! Må kunne gå an å bruke finmasket garn på dem her hvis man viste hvor de gikk i stim eller gyter. Lykke til.

Endret av gophernorsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Krøkle er som oftest å finne midt i vannmassene. Har satt lauegarn i overflaten mange ganger, men aldri fått krøkle i de. Hvordan man skal fange de i Norge vet jeg ikke, Cb ambefalte meg å fiske med mikro-hekler for mange år siden, men jeg prøvde aldri. Mulig de kan pilkes med hekle, dere får prøve med småkroka sildehekler etc. Eventuelt får dere prøve å sette småmaska garn palagisk, men det trur jeg kan være litt vrient(ps trur det kun er grunneiere som kan sette garn i Vansjø).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kom portoen på?

Problemet med porto er ikke fortolling men heller at Cabelas har en minimums pris for international ordrer sendt med fly; 45% av bestillingssummen, minimum $45 (dette er vanligvis UPS som betry forsikret sendinger-det fordyrer)! Det beste er å sende til noen du kjenner som bor i statene og ber dem å sende det videre med vanlig post, uforsikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å sende ,men det gikk ikke. G.F.C.

Jo, jeg har fått den og skal nå prøv å sende en pm til deg!

Jo, jeg har fått den og skal nå prøv å sende en pm til deg!

Har fått svar fra en i administrasjonen, du må ordne opp i å tillatt pm'er fra meg. Et alternativ er å sende med din email adress ved pm, siden jeg har fått pm fra deg.

Gophernorsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilder fra i dag:Vansjø

DSC01083.jpgDSC01082.jpg

DSC01080.jpgDSC01081.jpg

3 Gjørs (50cm) og 3 Abbor (38cm 820 gr) i Mt- tiden og 3 gjedde (64cm). Jeg brukte Zoom Super Salty Fluke BBass med 22 gr jigg for gjørs og abbor og Draschkovich takle for gjedde.Stør mengde vann har kommet i Vansjø( Vannstand +70 cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.