Gå til innhold
Fiskersiden

G.F.C Fisketur på Vansjo


morz
 Share

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag var vi igjen å fiske på Vansjo.Dårlig været stark vind,regen men god kaffe :blush: ,Jeg prøvde nye softbeit,og vi har fanget 5 gjedde,3 gjors og 1 abbor

DSC00929-1.jpg

Mildro fiske med Monarch Dok Bombic vobler.

DSC00926.jpg

Rozemeijer Octo Tail:

DSC00930.jpg

Draschkovich er min favorit.Jeg skriver på min blogg regelmessig om beste tiden for å fiske (solunar)på Vansjø.Hvorfor er ikke stor fisk i Vansjø? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.. jeg lurer på om jeg så dere i går. Jeg var en tur på vansjø med mr Vansjø Havfiskeklubb. Dere har kanskje sett oss. Vi var i en gul jolle.

Men jeg lurer på om det var dere vi hilste på, dersom dere fisket rett ved brua ved Dillingsøy. Kan det stemme ?

Anyway , virker som dere hadde en bedre dag enn oss. Vi meitet ikke, vi prøvde oss på jerkbait fiske og dorgin. Vel fo det meste dorging. Jeg hadde en liten gjørs på den største wobbleren min, og en gjedde. Tom stod for 2 gjedder. ingen merkverdige størrelser. Som jeg sier. Grei spisestørrelse.

Hilsen Mossecatta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Vansjø.Hvorfor er ikke stor fisk i Vansjø? :lol:

Det er stor fisk i Vansjø, men dette er ikke den letteste tiden på året å komme i kontakt med de. Om en måneds tid derimot, blir det mye lettere å komme i kontakt med de store gutta. Men det ser da ut som om dere får bra med fisk nå også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var vi ved Dilingøy i går.Vi har vært på vei ut av vannet og prøver hver gang med jig ved siden av brua.Beste tid for å fiske(Solunar) var klokka 9 (MT-) ,om dene tiden jeg hade gjørs på kroken

dok12_ft.png

Monarch Dok DOK 12 ( min joker)

Hilsen Gjørs

Endret av morz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange ganger har jeg hørt at den plassen rundt den brua er det mye gjørs. Riktig nok har jeg ikke prøvd å meite, kun wobler og spinner, men har ikke fått noe der. Hva er din erfaring med den å fiske rundt dillingsøy og mot Kolsrød ? Jeg spør fordi det har blitt en vane for meg å kjøre helt ut til Storefjord og prøve å fiske rundt der. Det pleier å ta en 20 minutter for å komme seg ut dit så jeg har vurdert å prøve litt mer i området der båten står.

Hilsen mossecatta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koordinater for min gjedde plaser ved Dilingøya er har gjedde koordinater.Jeg bruker el. båtmotor er viktig for å fiske med vertical jigg. Ved brua er godt plas for å fiske gjørs ,gjedde og abbor. Abbor skal du prøve med Drop-shot (tipp).På Forumet jeg leste om Sik,jeg er sikert det er store krøkle ,i dete område skal være også stor gjedde og gjørs.Skal jeg bruke sild harpe for å fiske krøkle?

Hilsen gfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koordinater for min gjedde plaser ved Dilingøya er har gjedde koordinater.Jeg bruker el. båtmotor er viktig for å fiske med vertical jigg. Ved brua er godt plas for å fiske gjørs ,gjedde og abbor. Abbor skal du prøve med Drop-shot (tipp).På Forumet jeg leste om Sik,jeg er sikert det er store krøkle ,i dete område skal være også stor gjedde og gjørs.Skal jeg bruke sild harpe for å fiske krøkle?

Hilsen gfc

Da skal jeg prøve meg igjen på de koordinatene. Prøvde det på google earth men ingen av koordinatene førte meg til vansjø. Det var lissom mye annet, bare ikke vansjø. Tror ikke det er noe med koordinatene. Det er noe med brukeren som aldri har brukt google earth :lol: . Har du tips på hvor jeg skal plotte disse koordinatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00930.jpg

Draschkovich er min favorit.Jeg skriver på min blogg regelmessig om beste tiden for å fiske (solunar)på

Er det draschkovich tackle som det er bilde av her? Stålfortom med to treblekroker, med søkke i front?

Ser spennende ut, hvordan fisker du med det?

Vi møttes foresten i går, som mossecatta spurte om i en post over her. Rett under brua.

Så litt på bloggen din, så ut som du bruker en del metoder som er nye for meg, så ut som det var mye spennende.

Endret av Vansjø Havfiskeklubb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fisket på Vansjø ( Dilingøya omrode) i peride MT- .,vann temperatur er 14C , det betyr "GJEDDE TIDEN".Mildro har mistet en stor gjedde over 100 etter 2 minut drill på Draschkovich takle.TO gjørs(60 og 58 cm) vi fikk med vertical jigg på same sted.Rapporten kan du se har på bloggen

DSC00974.jpgDSC00975.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fisket på Vansjø ( Dilingøya omrode) i peride MT- .,vann temperatur er 14C , det betyr "GJEDDE TIDEN".Mildro har mistet en stor gjedde over 100 etter 2 minut drill på Draschkovich takle.TO gjørs(60 og 58 cm) vi fikk med vertical jigg på same sted.Rapporten kan du se har på bloggen

DSC00974.jpgDSC00975.jpg

Ett par pene gjørs det der. Grattis. Tror jeg må begynne å fiske mer i nedre del av vansjø.. :)

Skal deffinitivt teste racklet ditt. "Pilker" eller kaster du tacklet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke skjønner språket som morz har på siden,så er det en fin link her :)

http://www.fiskejournalen.se/Sites/Fiske/D...347&Movie=58346

Ser en studie om hvorden den beveger seg på denne linken.

http://www.fiskejournalen.se/Sites/Fiske/D...347&Movie=58345

Endret av Team Kaos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg traff deg under Dillingsøybrua igår (jigget i båten ved siden av deg) når du var ferdig å fiske. Jeg fortsatt ut mot storfjorden, fant et skjær med et ca. 10m dyp hul ved siden av. Ekkoloddet viste en stim fisk i forskjellige dypder der. Brukte jig og fikk 2 pen gjørs på ca. 45 cm og mistet 2 til på 30 minutter.

Brukte dette utstyr:

dhttp://www.cabelas.com/cabelas/en/templates/product/standard-item.jsp?id=0037361120781a&navCount=13&podId=0037361&parentId=cat410008&masterpathid=&navAction=jump&cmCat=MainCatcat20166-cat410008&catalogCode=IJ&rid=&parentType=index&indexId=cat410008&hasJS=

(bubble gum farge 038)

http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...0386&hasJS=true

(chartruese farge)

Har også brukte Berkley Gulp Minnows både på sjøen og i ferskvann. Har brukte dem lite foreløpig men får fisk dem hver gang. Skal nok jigge mer, har dorget med wobbler for det meste hittil i Vansjø og Glomma.

Hilsen,

Gophernorsk

Endret av gophernorsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.