Gå til innhold
Fiskersiden

Ferskvannsfiske Randesund


havtryta
 Share

Recommended Posts

Hei

Har nettopp flytta til Kristiansand, nærmere bestemt Odderhei, og har på etpar sykkelturer for å bli kjent med området sett at det er mange interessante vann utover her. Dvs, de ser jaffal interesante ut. Men er de det?

Hvilke arter kan man forvente å finne? Jeg håper jo at det kan være andre ting enn bare ørret og abbor, men det ville tatt en god stund å sjekka ut vann for vann, så ett tips eller to taes imot med takk.

Ellers tar jeg gjerne imot SØ-plasser, kystmeiteplasser og andre tips også, helst innenfor området, men også gode plasser lenger unna. Ta det gjerne på PM hvis det ikke skal spres til folket.

Endret av havtryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har nettopp flytta til Kristiansand, nærmere bestemt Odderhei, og har på etpar sykkelturer for å bli kjent med området sett at det er mange interessante vann utover her. Dvs, de ser jaffal interesante ut. Men er de det?

Hvilke arter kan man forvente å finne? Jeg håper jo at det kan være andre ting enn bare ørret og abbor, men det ville tatt en god stund å sjekka ut vann for vann, så ett tips eller to taes imot med takk.

Ellers tar jeg gjerne imot SØ-plasser, kystmeiteplasser og andre tips også, helst innenfor området, men også gode plasser lenger unna. Ta det gjerne på PM hvis det ikke skal spres til folket.

hei, har ikke fisket så mye i ferskvann på den sida av byen, men drangsvannet som har utløp i rona skal det være bra fisk, stor ørret er ryktene jeg har hørt, men har aldri vært der, har aldri blitt noe liksom ;)

Men i sjøen er hele søms landet inn i toppdalsfjorden bra etter sø, og mye annet, store fine torsk trekker inn den fjorden på vinteren, og de rekker du med meitestanga di ;) mange fine plasser å stå fra land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ta en titt på denne linken, her finner du kart over ferskvann som er på ett felles fiskekort for Kr. sand, anbefalte vann osv.. Har ikke fisket noe særlig selv i disse vannene da jeg fisker mere i Birkenes. Men artig om noen har noe å dele med oss. :)http://home.hia.no/~knodel02/index.php?side=fiskevann

Har hørt at Homevann skal være veldig bra. (Ørret) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge.

Nå gjelder det bare å komme seg ut å få fanget noe. Dessuten skal jeg starte prosjekt "Veit da søren om det blir noe, men det ser jo spennende ut på kartet" på en plass i nærheten. Har trua på nattmeite fra land der, har også på følelsen at det ikke er så mange som driver med den type fiske her nede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha er ikke lenge siden jeg flytta fra Oslo til Korsvik, rett ved deg:) Er nok mest ørret og abbor i vanna tipper jeg, men flere av vanna har sørv. I dammen rett ved krysset ved ICA skal det være karuss...

I Hoksvannet har jeg hørt av en grunneier at det skal være tatt flere STORE abbor i garn og ørret opp mot 2 kg.

Håper dette var til litt hjelp, fikk desverre ikke utprøvd fiskemulighetene i området denne sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Hoksvannet fins det også sørv og trepigget stingsild.

Sukkevann skal være ganske likt som Hoksvann med tanke på artene og størelsen på abbor og ørret, bortsett fra at det ikke fins sørv der.

Sørv finner du også i Liantjønn ved kirka. Har hørt rykter om oransje fisker der men har ikke sett disse selv. Ellers vet du vel sikkert om meitevanna i sørlandsparken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandsparken har fått besøk tidligere, dog uten gullfisksuksess (kun vederbuken som ville ha mais..), så jeg må jo opp dit igjen. Ser at det har blitt fyllt ut litt i det øverste vannet, spent på hva som skjer der. Uansett: hvor lenge varer sesongen i de to vanna?

Sukkevann er jo "rett bak huset", så det er jo svært aktuelt, må vel også bortom å se etter de oransje. Sånt er jo spennende, og jeg ville tenkt at det fort kan finnes mer artigheter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.