Gå til innhold
Fiskersiden

Danmark 12-14.09.08


erik
 Share

Recommended Posts

Jonathan og jeg tok turen over til vakre Fyn i år også, for å forlenge den behagelige delen av sesongen litt. Fluedenging etter sjøørret er endel bedre med solskinn og 17 plussgrader, enn de forholdene vi nå har i vente. Samtidig har (som de fleste sikkert er klar over) danskene et til tider fantastisk sjøørretfiske, fra strender som er som skapt for fluefiske. Turen ble gjort i forbindelse med en årlig samling for et konkurerende forum, men hvis Fiskersiden legger en tur til danskekysten, så er det bare å melde seg på. ;)

Det første som møtte oss når vi krøket oss ut av flyet, var strålende sol, varmt vær og litt vind. Vi kastet oss i leiebilen, monterte GPSen på dashen og kjørte rett ut til en plass vi var blitt anbefalt. Plassen er en del av et større gods, men vi hadde tillatelse til å kjøre inn på området for helgen. Plassen er idyllisk, med mye hjort, fasaner (begge deler fores opp for å jaktes på), og ikke minst en kystlinje som varierer mellom, grus, sand og små rullesteiner.

65166_s.jpg

65165_s.jpg

Her er vi i gang.

Det tok ikke veldig lang tid før jeg hadde fast fisk, selv om størrelsen kanskje ikke var så mye å skryte av.

65168_s.jpg

Men ørret var det!

65169_s.jpg

Ørreten beitet på reker og småfisk:

65167_s.jpg

Det ble dessverre bare 5-6 i samme dimmen på meg, selv om andre hadde vesentlig bedre lykke en meg. Jonathan tok en vakker sølvblank skjønnhet på 55cm, mens turens største ble tatt av en brite og var på 64cm. Alle ble forøvrig satt pent ut igjen. Over halvparten av deltagerene fikk ørret (vi var 34 totalt), og de som ikke fikk fisk, fikk i hvertfall nyte godt av dansk øl og fiskehistorier fra året som er gått. Kveldene ble tilbragt med mer øl, bilder og film fra noen av turene de andre hadde gjort det siste året. Spesielt var en 40 min lang film om tre mann fra Litauen på tur i Argentina legendarisk. Å se en solbrent, halvnaken, full litauer på nærmere to meter og 100 kg+ ri i full galopp på en lokal hest var noe av de mest morsomme jeg har sett på en stund. :)

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.