Gå til innhold
Fiskersiden

So long suckers!


ThorEH
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

I'm going to Gran Canaria

Ble noe koedd med innlogginga her nede, men kjapp Ascensionrapport som foelger (Espen faar lage egen traad av dette og slenge inn de tre siste vokalene)

Foerste dag ute ga nada paa marlintrolling, men en kjapp tur inntil land ga Rainbow Runner, Bonito og Black Jack (taggmakrellvariant). Dette ble agn til chunking etter YFT. Jeg fikk den foerste naar natta kom, en sak paa 100 pund som jeg brakk opp paa 7 minutter paa standup. Etter det tok det av, og vi tauet YFT, men min er fortsatt den stoerste. Deretter var det paa tide med sixgill. Morten var foerst, slapp ned, fikk hogg, en 250 punds svirvel roek. Netse nedslipp paa 150 meters dyp, jeg holdt i snoret og kjente noe digert ta agnet, en 5-kilos Jack. Tilslag fulgte, og et droyt kvarter senere kom det opp en sixgill paa 1100 pund, ca et halvt tonn. Neste natt tok Ola en paa 8-900 pund (400 kilo) foer jeg dro en paa mellom 900 og 1000 pund. Null wahoo, men masse jacks og YFT. Brukte lettere og lettere utstyr, og landet fisken etterhvert paaa marginalt utstyr. Sushi paa baaten og paa hotellet. Marlinfisket har vaert elendig, men for to dager siden fikk Ola endelig en Blue marlin paa rundt 250 pund, dessvere i stol, og jeg fikk en sailfish paa rundt 100 pund, ogsa dessverre i stol. Men sixgillene tok vi standup paa rundt 20 min. Beinhardt! De andre toer ikke proeve..

Forrige tatt paa standup brukte fangstmannen 1 t 50 min paa.

Testet nattfiske fra land, fikk jacks, grouper, murene og noen haier. Mistet noen digre. Skal ut i natt igjen. Vaeret er kanon, sol og rundt 30 grader og vind. Et utrolig sted!

Har fortsatt 5 dager igjen, derav to nattpass. Sykt artig popperfiske etter jacks fra land, enorme mengder fisk overalt, delfiner rundt baaten osv. HJemme i Norge i slutten av mars, saa glem alle spoersmaal og PM til da. Alt vel her!

CB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om cb og morten tar sixgill'n på 15-20 min på standup, så synes jeg det er merkelig at ingen andre tør prøve. Regner med at de bruker BM, og at han som brukte 1:50 kanskje aldri har fisket standup før, og ei heller brukte rett utstyr. Jeg hadde ihvertfall prøvd [ :D ] Mye kulere å kjenne fisken på hele kroppen, istedet for å fighet den med båten. Selv om sixgill vel bare mest er tyngde. Regner vel med at en av gutta stand-up fighter en marlin eller to snart.

Arghhhhh, skulle vært der jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan vel ikke akuratt sammenlignes med fangstraportene til Cato, men her er ihvertfall bilder av de nye artene jeg fikk på turen min..

100220051459pdlBZuy85ZiPcGBSLf.JPG?55

Saddle bream, 60g

100220051448kZiykM9CkeFQHWwu75.JPG?31

Two-banded bream, 55g

100220051440ipgOqZF6itkq6H9oBG.JPG?10

White bream, 120g (altså en sværing)

1002200514012wiCBcbKD8zU7bwfWg.JPG?89

Blekksprut av no slag, tatt på en "2hook bomber" og makrell! Hadde ett par som jeg mista og :-)

100220051440WEHksfWKR9U7YEtnty.JPG?1

Her myldrer det av multer (oppi 2kg) inni småbåthavna i Puerto de Mogan, hvor det seff ikke er lov å fiske.

2fager etter at jeg tok dette bildet snek jeg meg tilbake til åstedet kl 05.30 om morgenen og begynte og fore med brød, fisken kom og bare snuste på det... krokagnet snuste de knapt nok på..

Den dagen jeg var det på dagtid spiste de ALT omtrent før det landa på vannet... utrolig frustrerende !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.