Gå til innhold
Fiskersiden

Binn Ladden`s veg mot VM i "langt kast" :)


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Må le jeg.. Har vel vært snakk om denne show-offen i snart et år? Noen som har fått en fisk i mellomtiden, eller har all tiden gått til sirlig planlegging? :huh:

Sier som Nike: Just *****%ng do it! :P

Har blitt fisk i mellomtiden ja, har DU fått fisk ???

Ladden har jo utfordret meg med multi, noe jeg ALLDRIG har brukt, men har øvd litt i smug så selve kastingen bør innholde både kastng med multi å haspell syns jeg.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk pen lyr senest for en god time siden jeg(1,7kilo), på den nye jerk bait stanga mi faktisk.

Var nettopp på den antagelig beste kasteplassen på hele Karmøy nå, det var en sykt bra plass.

Dersom jeg/vi kan bli kompis med grunneier, kan bare været spolere et vestlandsmesterskap i kasting der.

Ser for meg at vi har tre hovedklasser med vekt inndelinger i tillegg.

Voksen haspel, voksen multi og barn.

I voksen klassene foreslår jeg f.eks. 0-20 gram(fluevekt), 21-50 gram(slukdenger klasse), 51-100 gram(lett kystmeite klasse), 100-180 gram Surf klasse)og kanskje en 250 gram(heavy metal klasse :D ) for å ha det litt gøy.

Noen meninger om inndelinga?

Har vi en liten påmeldingsavgift(f.eks. 20 pr. klasse), blir det ikke noe problem å sope sammen noen premier i hver klasse.

Hadde vært dritkult om vi hadde klart å sope sammen en 20-30 mann.

Finnes det noen som er skikkelig proffe på kasting heromkring, noen som liksom kunne demonstrere litt før konken starta?

Men før noe som helst kan skje...må ordne tillatelse fra grunneier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pen lyr senest for en god time siden jeg(1,7kilo), på den nye jerk bait stanga mi faktisk.

Var nettopp på den antagelig beste kasteplassen på hele Karmøy nå, det var en sykt bra plass.

Dersom jeg/vi kan bli kompis med grunneier, kan bare været spolere et vestlandsmesterskap i kasting der.

Ser for meg at vi har tre hovedklasser med vekt inndelinger i tillegg.

Voksen haspel, voksen multi og barn.

I voksen klassene foreslår jeg f.eks. 0-20 gram(fluevekt), 21-50 gram(slukdenger klasse), 51-100 gram(lett kystmeite klasse), 100-180 gram Surf klasse)og kanskje en 250 gram(heavy metal klasse :D ) for å ha det litt gøy.

Noen meninger om inndelinga?

Har vi en liten påmeldingsavgift(f.eks. 20 pr. klasse), blir det ikke noe problem å sope sammen noen premier i hver klasse.

Hadde vært dritkult om vi hadde klart å sope sammen en 20-30 mann.

Finnes det noen som er skikkelig proffe på kasting heromkring, noen som liksom kunne demonstrere litt før konken starta?

Men før noe som helst kan skje...må ordne tillatelse fra grunneier.

20 ,30 mann er vel litt drøyt å håpe på .......................

Så for meg bekjente fra forumet osv jeg, ikke et Internationalt VM i 40 kasteklasser, med en demo kaster osv litt voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...det får jo innteressen bestemme.

er det laber interesse, blir det en liten gjeng bare.

Men dersom folk tenner på dette, er det bare å la det ta litt av.

Uansett, forskjellige vekter må konkurreres i synes jeg.

I verste fall om veldig få vil komme...Jeg stiller med 4-5 forskjellige vekter, 2-3 stykker av hver vekt som alle kaster med.

Hadde bare vært dritkult å fått til et årlig VM(vestlandsmesterskap) i kasting, selv om det kan ta litt tid før de store folkemassene kommer.

Kan kanskje begynne med HM(haugalandsmesterskap) i år, og evt. utvide etter hvert.

Hva om noen i stavanger området pluss noen i bergens området kjører samme greia, så kan vi sammenligne resultater?

Kunne uansett tenke meg å høre hvilke vekter dere andre på FS mener bør brukes i slik sammenheng.

Går grunneier med på at vi bruker plassen en dag, lager jeg en ny tråd på konken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Ladden snakket med grunneier å kastekonk kan realiseres , om flere i distriktet er intresert hadde det vært både morsomt å sosialt :P

Thoreh Ladden å jeg er vel spikret, flere som kunne tenke seg dette så er det jo bare å spikre en dato.

Regner med at Ladden lager egen tråd senere i kveld.

320 meter utmark ;)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var en kjapp tur på hjemmebane(se første innlegg) og testa to stenger jeg ikke har testa før.

Den ene stanga skuffa litt, det er den jeg kjøpte på likt med Mr.bigfish.

Ambiss med snørefører montert på en berkley 11 foter opptil 60gr kastevekt.

Prøvde med en 60 grammer på, blei rundt 85 meter bare, men tror det er snella sin skyld.

Stanga virker veldig grei, så her lukter det justering.

Den andre stanga imponerte egentlig litt.

Shimano speedmaster 15-40gr 3 meter lang sak, og shimano twin power 4000 fyllt med 0,20 fireline.

Monterte på et 44 grams lodd på denne, og kunne gledelig måle 96,5 meter.

Den skal over 100 når jeg bare får litt lys, men det hadde jeg ikke i kveld.

Har aldri kasta slike lengder med haspel og lette vekter før, så dette var nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jaja, ikveld starta pendulum treninga.

Våger ikke dra til i begynnelsen, må få litt kontroll først.

Kasta drøyt 100 meter med 150 gram ikveld, men gikk ikke lange tia før det blei mørkt desverre.

I morgen(etter klubbmesterskap i taekwondo) får jeg prøve å snike meg bort på den store arenaen for å dra på litt mer.

Merker at jeg sliter litt med høyden på kastene, de blir raske men lave virker det som.

Legger ut rapport imorgen om det blir god gang fiskestang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser dette spør jeg hele tiden meg selv om hvor langt jeg selv kaster.. hadde vært moro å prøve å måle en gang :)

Lykke til med treninga :)

Du må jo trene å teste det ut, fare for at det kan bli en kvinneklasse neste gang, eller "handycapp" klasse for barn, rullestolbrukere å kvinnfolk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står skiltene oppe enda på marka..?? eller tok fu de ned på søndag...??

Skiltene er fjernet men bevart :)

"Ups, postet likt med Ladden se jeg"

Jaja, ikveld starta pendulum treninga.

Våger ikke dra til i begynnelsen, må få litt kontroll først.

Kasta drøyt 100 meter med 150 gram ikveld, men gikk ikke lange tia før det blei mørkt desverre.

I morgen(etter klubbmesterskap i taekwondo) får jeg prøve å snike meg bort på den store arenaen for å dra på litt mer.

Merker at jeg sliter litt med høyden på kastene, de blir raske men lave virker det som.

Legger ut rapport imorgen om det blir god gang fiskestang.

Hiver meg på dette jeg også, men som jeg sa til deg i dag Ladden SKAL DU BLI MED UT I MÅRRA Å GØTSE ETTER LYSING FRA LAND ??????

Fiske i vannet, VANNET Ladden :)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' date='16 October 2009 - 21:47' timestamp='1255722437' post='542498]

Du må jo trene å teste det ut, fare for at det kan bli en kvinneklasse neste gang, eller "handycapp" klasse for barn, rullestolbrukere å kvinnfolk :)

Regnes jeg da som abrn, rullestolbruker eller kvinnfolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnes jeg da som abrn, rullestolbruker eller kvinnfolk?

Du har jo i et tidligere innlegg hevdet at du er en kvinne, altså "det svake kjønn", da må vi jo eventuellt lage en handycapp klasse som inkluderer dere alle istendenfor å ha .....

Klasse for: De under 12

Klasse for: Rullestolbrukere

Klasse for: De med amputerte lemmer

Klasse for: De over 80 med ryggmagsbrokk

Klasse for :Kvinner

Osv, dere stiller ALLE i samme klasse egentlig så 1 klasse bør kunne holde, mye styr med papirarbeid å skriving ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei... Jeg er ikke kvinne, bare kvinnelig fisker :P

Se signaturen til oz om du lurer på hva dette skal bety :)

Men jeg kan jo ikke dra avgårde på noe en helg hvis det ikke er kvinnfolk der!! Derfor avhenger min eventuelle deltakelse i slike mesterskap av eksistensen av en egen kvinneklasse :)

Det letteste er å ha en klasse per person slik at alle vinner, det gir ingen regning overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei... Jeg er ikke kvinne, bare kvinnelig fisker :P

Se signaturen til oz om du lurer på hva dette skal bety :)

Men jeg kan jo ikke dra avgårde på noe en helg hvis det ikke er kvinnfolk der!! Derfor avhenger min eventuelle deltakelse i slike mesterskap av eksistensen av en egen kvinneklasse :)

Det letteste er å ha en klasse per person slik at alle vinner, det gir ingen regning overhodet.

Bare min ironi som jobber her, veit du ikke er en kvinne, har sett bilde av deg, men det var du som begynte .

Kunne faktisk vært en Russisk kvinne da "egentlig", en ekte Baboskha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likner litt på en østeuropesik kulestøterkvinne ja :D

Mangelir litt på størrelsen, men ellers er det meste likt :)

hehe... det var ikke jeg som befynte, det var Isaac Walton :P ler :)

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likner litt på en østeuropesik kulestøterkvinne ja :P

Mangelir litt på størrelsen, men ellers er det meste likt :)

Ja spesiellt ansiktet med hårvekst kan lett forveksles :)

Men tillbake til kasting, dette er en kastetråd, kommer til å øve på nye kasteteknikker med Ladden når tiden sier JA, oppfordrer alle som er intresert til å bli med neste gang til å gjøre detsamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.