Gå til innhold
Fiskersiden

Åssen er mulighetene??


 Share

Recommended Posts

Gjest StadJon

Forrige helg hadde jeg et lass av sjøørret etter diverse sluker, men de var sjelden mer interessert enn å følge etter. Kun når jeg sveivet på så jeg nesten så Mannen med ljåen så hugg de og da ofte så tett ved land at det var umulig å kroke de. Men jeg var ikke ute etter sjøørreten allikevel så det passet oss begge bra. ;) Størrelsen var fra langt under minstemål til godt over kiloen.

Slukene som vakte mest interesse var Viking Herring (22 gram, tror jeg) i kobber/svart og sølv/svart. Hadde også mange etter på en kritthvit sluk jeg fant i en elv en gang og som jeg ikke har peil på hva heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Bare lurte på åssen fiske etter SØ er nå på sein høsten? Er det verdt og ta seg en tur, og burde jeg gå for sluk,agn eller flue? :blink:

drøy påstand å kalle detta for seinhøsten. og SØ kan du omtrent fiske hele året i sjøen. som stadjon nevnte lenger opp, så viste SØèn mest interesse når han sveiva sluken fort inn. det sier meg at det var ganske varmt vann der han fiska og ihvertfall temperatur innafor SØèns trivseltemp. så det er vel bare å stikke ut å fiske etter SØ! alle de tre metodene du nevner vil kunne funke tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.