Gå til innhold
Fiskersiden

fiske i narvik, ballangen, E-fjorden


hansi
 Share

Recommended Posts

Er lenge siden jeg har vært i Forså og fisket. Var endel turer for noen år tilbake, fikk en sjøørret da. Men så det var noen som hele tiden stod i ei av hollene under fossen og kastet tubeflue på laks som stod der. Noen ganger traff de blink.

Siste turen jeg var der var det en finnlender som hele tiden fikk meg og alle de andre fiskerne på kroken. Han var et skikkelig irritasjonsmoment. Slengte noen gloser til han, og han dro til slutt. En ting er å få noen på kroken av og til, men når det skjer hvert eneste kast, ja, da blir man irritert.

Når det gjelder fiske i Efjorden har jeg ikke noe erfaring derfra. Men, fjorden har et godt potensiale. Bra straum under alle bruene der. Så bør jo være bra med fisk på begge sider. Skal jaggu ta meg en tur den veien til neste år.

GStrike: Har ikke noen gode tips til hvor du kan prøve for å få sære arter. Men, er jo mulig å forsøke med agn etter flyndrene da. Og håpe du får noe sært. Fikk ei rødspette på Langstranda en gang. Med sildebit som agn. Skal du fiske på plassene som er dype, kan det være lurt å ha opphengere med agn som har sterk lukt, bare for å trigge noen ekstra sanser på de uvanlige fiskene som står litt dypt.

Fikk også ei ulke på natokaia i bogen en gang. Og det på sluk (!!)

ja kjenner til den på kryss å tvers fiskinga i fossen ja, mye tempratur til tider :) litt morsomt å få fisk og være innerst for da er det mange som må dra inn snørene lenger nede når fisken drar nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.