Gå til innhold
Fiskersiden

Søndagstur i finværet


Rigor Mortis
 Share

Recommended Posts

Ja, det er mye genetisk forurensning for tiden. Skremmende at dette brer om seg blandt fiskerne også nå... Kan dette også klistres til Marin Harwest?

Vel, 9 mil fra sjøen og 600 meter over havet tror jeg det er minimalt med Marin Harwest. Men kanskje innavl er et større problem.

Neeei, nå må jeg ikke skyte meg selv i foten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blush:

Henger ikke helt med på den Øyvind :)

Asgeir

Nei der har vi jo Mr. Stoin himself :) Jo da du henger så godt på berget der oppe at du må ha en porsjon slike gener i deg :D

Legger ved noen flere bilder.

67425_s.jpg

Årets stamlaks i det ene oppbevaringskaret

67423_s.jpg

For å spe på med flere hanner etter et uhell der flere døde, fiska vi i dag med el-apparat etter gyteparr. Så her er dagens fangst på stamfiske. Syns ikke jeg ser helt fornøyd ut:) Resultat: Kun 7 stk etter flere tusen kvadrat overfisket areal.

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er det parr i Driva? Trodde det meste av slikt strøyk med pga gyroen. Fangsten var jo ikke så veldig imponerende heller da..

Ja noe gyteparr er det faktisk. Faktisk blitt mye mer lakseunger de siste 3-4 år. Og de har stort sett lite eller ingen synlige tegn på gyro infeksjon. Men det er for elva sett under ett langt igjen til tettheter som finnes i gyrofrie elver.

Her står det litt om åretssesong:

http://www.auraavis.no/lokal_sport/fiske/article3953683.ece

http://oppdal.adressa.no/index.php?option=...d=1337&Itemid=1

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.