Gå til innhold
Fiskersiden

Båtutleie I akersv.?


TrophyHunter
 Share

Recommended Posts

Hei og hå!

Tenkte jeg skulle spole over fjorden til Akersvannet i løpet av juni måned og nappe litt i Gjørsen, og da er det sjekt med båt har jeg hørt [ ;) ] . De leier fortsatt ut båter dær vell? (har aldri vært dær selv,men har et par kompisser som har vært dær, og de fikk leid båt & årer)... Og eventuelt mye koster det per. dagdøgn?

På forhånd takk [ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig lav standard skal være visst!! Det blir nesten sånn at en nekter konsekvent å betale leie av slik vrakgods. Datteren og jeg satt oss i en beige båt som i utgangspunktet så grei ut (Så ut som den beste!). Det er bare det at "lensehullet" bak i motorkulpen mangler foring/tetning at når du sitter bak med batteri og full pakker, renner vannet inn mellom glassfiberen og selvsagt inn i båten. Og følger ikke du "med i timen", så vil det ta kort tid før du og utstyr synker. Livsfarlig båt! Dette fortalte jeg Terje Kristiansen ettertrykkelig ifjor at denne må fikses! Han eier ikke båten, men har muligens sagt dette videre til bonden. Så vi tok en annen da jeg oppdaget dette. En lang hvit/blå stygg som juling innvendig men den holdt oss flytende. Når dette er sagt så er jeg helt enig at leieprisen er hinsides. Det siste nå er at Bonden/TJFF har satt et svært metallskilt helt øverst i veien t fiskekort SKAL utløses. De har sett seg lei av gratis passasjerer regner jeg med.

Har kommet over en wobbler som i det minste fisker relativt bra der. Vi fikk tilsammen 4 gjedder der i løpet av fire timer igår i tillegg til en rekke nysjerrig gjørs som unnlot å hugge etter at de smattet/dyttet på den flere ganger. Det viktigste der er å ha et ekkolodd slik at du ihvertfall ikke fisker dypere enn fisken står. Algeveksten har kommet godt igang ned under 10 meter, så da vet du at du ikke skal fiske under den dybden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Ser at Kartet over Akersvannet som jeg personlig har laget, sprer seg til fornøyde fiskere!! I min tid tok jeg et bilde av dette kartet som står på oppslagstavlen der nede og brukte det som en mal i Macromedia Freehand for så deretter tracet hver bidige kote over den og delte dybder inn i farger. Farger på Akers: RT, sort/sølv, blå sølv, Elton Jack, kobber, Firetiger fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.