Gå til innhold
Fiskersiden

Ssangyoung Rexton RX 270 + trekking av båt


The King of Trout
 Share

Recommended Posts

Hei.

Trenger en ny bil, firehjulstrekker med litt høy bakkeklaring for å trekke henger med båt - sommer som vinter.. Vurderer Ssangyoung Rexton RX 270 på grønne skilter, synes man får mye for pengene men er litt usikker på kvaliteten på denne bilen. Orker ikke en bil som må inn på verksted annenhver uke for å si det sånn. Kom gjerne med innspill/synspunkter/erfaringer vedrørende denne bilen.

Endret av The King of Trout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musso og Rexton er ikke til å sammenligne. Er omtrent som å sammenligne første generasjoner Kia Sportage med de nye typene.

Rexton fremstår som en meget fin, praktisk og robust bil. Det er ganske mange av dem som ruller på veiene etterhvert og har aldri hørt noe negativt om den. Har heller ikke vært nevnt noe mye negativt om den i bilblader etvc. Den får litt kjeft for slapp motor og dårlig sikkerhet, men det var da trekke båt og ha en pålitelig bil du skulle ha??

Kan forresten få kjøpe min Honda CR-V hvis du legger bra med cash på bordet;) Mer driftsikker bil enn det får du ikke iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rexton fremstår som en meget fin, praktisk og robust bil. Det er ganske mange av dem som ruller på veiene etterhvert og har aldri hørt noe negativt om den. Har heller ikke vært nevnt noe mye negativt om den i bilblader etvc. Den får litt kjeft for slapp motor og dårlig sikkerhet, men det var da trekke båt og ha en pålitelig bil du skulle ha??

Hvis den har slapp motor er den vel ikkje noko å trekke båt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal også brukes til å komme seg frem til jaktterreng (kjøring på skogsbilveier & traktorveier) samtidig som den også skal brukes i hverdagen da jeg ikke har råd til å sitte med to biler. RX270 har en 2,7l motor med 165 diesel hk - har ikke prøvekjørt noen enda, så vet ikke noe om hvordan motoren er.

Endret av The King of Trout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger på en observasjon fra fortauet; ambulansen i Skien kjører rundt med en Rexton, og hvis det er noen som må kunne stole på bilene sine, så er det da ambulansefolk. Om det er legevakten som kjører rundt eller hva, det vet jeg ikke, det er jo ikke plass til noen seng baki der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet nå ikke det - oftest kjører de jo Mercedes... de burde jo valgt Toyota da :)

Godt poeng hehe, dersom Toyota hadde giddi å satt inn Land Cruiser motoren i en oppgradert HiAce så kanskje det hadde vært noen HiAce ambulanser rundt om :)

Ellers får man jo brukte Chevrolet Tahoer til en grei pris, det er fine trekkvogner med riktig antall sylindre også. Kan'ke trekke noe med 1/2 eller 3/4 motor vettu!!

V8 :)

Endret av Martin S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet for ca 1 år siden hos importøren av ssangyong i Norge.(Daf Norge i råde) ogjeg husker vi hadde endel feil med Musso versjonen.men da rexton kom var det slutt på mesteparten av problemene om var på Musso.Jeg sjekket litt med mine tidligere arbeidskamerater idag og de anslo at 1-3 av 1000-1200 bilervar det reklamsjons feil på fra fabrikk.

ellers har de j oogså rodius utgaven (som er en av bilene mine foreldre har) denne er ialefal meget god å kjøre og kommer seg greit frem i ikke altfor ulendt terreng.

Det er fremdeles litt mye "plastic fantastic" følelse i endel av interiøret fra denne produsenten og de leveres fremdeles med mercedes motorer.

hoved problemene på bl.a muso var 4hjuls navene som ofte satte seg fast (på de tidlige modellene måtte man skru over en "bryter" i navene på fremhjulene)

Dette er helt borte idag.

Jeg har selv vurdert å kjøpe enten en rexton eller en rodius utgave selv (handler da rett fra importøren hehe) :P:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til Flaten bil tlf. 62 48 62 70 De er spesialister på Ssangyoung og er et bilfirma langt utafor noen storby, og har derfor tid til å prate litt:)

Min gjetning er at service ligger litt over gj.snittet pga. tilknytningen til mercedes. (alt som har noe med de å gjøre er dyrt!!!)

Ellers som sagt: 2002 Honda Cr-v 2,0 bensin 130 gamp. selges ca. 145`. Meget pent brukt! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.