Gå til innhold
Fiskersiden

Stang og snelle til trolling


Pipo
 Share

Recommended Posts

Stangen er i alle fall ok,men du bør vel gå for storebror på daiwa`n 47.Pga snørekapasiteten,men det kommer jo helt ann på hva du kan forvente å få av fisk der du skal trolle. Vet ikke om det er så stor forskjell i prisen,men jeg hadde gått for 47 hvist du skal ha Daiwa.

Det finnes jo andre telleverk sneller på markedet også,så et søk på sidene her kan være til stor hjelp.

Selv startet jeg med Okuma magda pro 30D,er ok sneller det også.Abu har jo 7000LC sneller med og uten syncro. Det er di jeg har nå,men har ikke fått tstet dem enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roger'n sover nesten med de stengene så de er OK, snella er jeg litt mere skeptisk til. Er en accudepth snelle og ikke den som de fleste trollere sverger til den heter SG. Snella holder nok mål (men aldri brukt den så vil ikke gå god for den), det som avgjør om det er et greit sett er jo prisen en må gi for dette og hva forskjellen i pris kontra SG snellene blir

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvilke sneller som diskuteres her, har ikke hørt om AC27LC.

Daiwa har to serier av trollingsneller med Line Counter, serien som de fleste trollere kjenner som er SG-LCA og en rimeligere serie som heter ADP-LC. Både SG-LCA og ADP-LC serien fås i flere størrelser i fra 17 til henholdsvis 47 og 57. Kan så absolutt anbefale SG47LCA, den andre serien har jeg ikke prøvd, har bare så sveid på en ADP47LC i butikk i USA, men vil anta at dette også er greie sneller siden de bygger på samme grunnkonstruksjon som SG-LCA snellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abbor: mulig det er den samme som du referere til. heter i allefall accudepth. Slik jeg har skjønt det er det en forenklet utgave av SG modelen. Mulig det er forgjengeren.

Accudepth presentasjon men for alt jeg vet kan dette være en annen snelle, men ut i fra pris er det nok en forenklet SG

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å erindre at det er noen år siden den kom, den var i allefall i kartoteket da jeg kjøpte mine første Daiwa SG47lc sneller for ehhh 4-5 år siden. Så uten å påstå det ene eller andre tror jeg heller dette er en model som er på vei ut, enn på vei inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADP-LC er samme snelle som Accudepth, den må ha vært på markedet noen år. Jeg så den i USA i 2003 eller 2004. Tror ikke snella er på vei ut. Så vidt jeg kan forstå av det som står på Daiwa sine sider er hovedforskjellen at ADP-LC ikke har kulelagre, SG-LCA har 2, samt at ADP-LC har en billigere aluminiumaspole enn strorebror. Begge har teflonimpregnerte bremeskiver, så en må anta at ADP-LC da også har god bremse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADP-LC er samme snelle som Accudepth, den må ha vært på markedet noen år. Jeg så den i USA i 2003 eller 2004. Tror ikke snella er på vei ut. Så vidt jeg kan forstå av det som står på Daiwa sine sider er hovedforskjellen at ADP-LC ikke har kulelagre, SG-LCA har 2, samt at ADP-LC har en billigere aluminiumaspole enn strorebror. Begge har teflonimpregnerte bremeskiver, så en må anta at ADP-LC da også har god bremse.

Settet er til salgs på Villmarksbutikken på Jessheim i forbindelse med en utvidels av butikken. Det var derfor jeg ble interessert. Må ha en erstatter til den snella som noen pøbler stjal fra båten i sommer (lot stenger og alt annet ligge, men en skarve Dam Quick rappa de med seg - ødela dør og lås og dro sin vei til neste båt for å lete etter mer ildvann). En Dam Quick med en Lawson Trout er kanskje like bra - er vel omtrent samme prisen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.