Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskemonster


Trond
 Share

Recommended Posts

Starter kl 17.00 idag.

Ellers går det også kl 05.00 i natt og kl 14.00 på tirsdag den 18/11.

Fra omtalen:

"Dokumentar. Slangehodefisken har sylskarpe tenner, evne til å overleve på land og spiser alt den kommer over. Bestanden sprer seg fort, men kan den stoppes?"

Så programmet når det gikk på søndag og det anbefales absolutt, spredningen av slangehodefisk er et skrekkeksempel på hvor galt det kan gå når nye arter introduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Channa finner du også hos norske akvarister. Jeg har kompiser som har hatt den.

mvh

bda

:) Channa finnes sikkert i ymse underarter i norske akvarier, men spørsmålet er om den finnest i norske vatn og om den kan klare å overleve ein norsk vinter om den vart satt ut her. Faren for utsetting, og etablering av ei stamme, er jo der for denne arten og andre dam/akvariefisk, iallefall i dei mildaste delane av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Channa finnes sikkert i ymse underarter i norske akvarier, men spørsmålet er om den finnest i norske vatn og om den kan klare å overleve ein norsk vinter om den vart satt ut her. Faren for utsetting, og etablering av ei stamme, er jo der for denne arten og andre dam/akvariefisk, iallefall i dei mildaste delane av landet.

Det tviler jeg på. Koi og gullfisk tåler islagte vann. Det gjør så vidt jeg vet ikke slangehodefisk. Ellers har vi jo fått Ccanadisk vasspest i "gave" fra akvaristikken.

mvh

BDA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.