Gå til innhold
Fiskersiden

Om trollingsiden på fiskersidenforumet...


Femmer
 Share

Recommended Posts

Trolig fordi de (som denne posten din) feilpostes. F.eks har ikke denne tråden noe i trollingdelen å gjøre - den skal selvsagt der den ligger nå. God forklaring for hvert enkelt delforum ligger på forsiden av forumet.

Om du utdyper hvilke tråder og evt hva de handler om så er det lettere å svare. Men er det spørsmål om sneller generellt f.eks så flyttes de gjerne til annet mer kurant sted. Spørsmål om ekkolodd osv havner gjerne under tilleggsutstyr da ekkolodd også er akutelt for annet enn trolling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Jeg har presisert at tråden har vært om gjeddetrolling men det har vært en setning som indikerte at det var tatt flere fisker ble denne flyttet til rapporter, så spurte jeg etter hva som var bra å trolle etter gjedde med.. likevel ble den flyttet til rapporter.. gjeddemafiaen fikk denne tråden slettet...

Tips til trolling i området som var spurt etter nå da???? Hvor er den???

Om å lage trollingutstyr å rigge en båt blitr flyttet til verksted.... DET ER DETTE SOM ER TROLLING....

samme som ekkolodd... hva er bra til trolling TROLLING :lol:

Tenk litt på hva som står igjen å skrive om i denne siden (trolling) etter det som blir fjernet... ikke mye..

hvis dere ikke er interessert i å ha en trollingtråd, så får dere heller diskuttere å fjerne den!

Har dere peiling på trolling??? Dunkern nei du trenger ikke svare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er faktisk passe sint! Karl inge! Ser du følger med på tråden, så kan du være så vennelig å ta dette videre som en klage. Regner med jeg har nådd frem med budskapet mitt... og selv om jeg har en teori om hvordan det putselig ble sånn så skal jeg ikke spekulere mer i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg har presisert at tråden har vært om gjeddetrolling men det har vært en setning som indikerte at det var tatt flere fisker ble denne flyttet til rapporter, så spurte jeg etter hva som var bra å trolle etter gjedde med.. likevel ble den flyttet til rapporter.. gjeddemafiaen fikk denne tråden slettet...

Tips til trolling i området som var spurt etter nå da???? Hvor er den???

Om å lage trollingutstyr å rigge en båt blitr flyttet til verksted.... DET ER DETTE SOM ER TROLLING....

samme som ekkolodd... hva er bra til trolling TROLLING :)

Tenk litt på hva som står igjen å skrive om i denne siden (trolling) etter det som blir fjernet... ikke mye..

hvis dere ikke er interessert i å ha en trollingtråd, så får dere heller diskuttere å fjerne den!

Har dere peiling på trolling??? Dunkern nei du trenger ikke svare...

Det er temmelig åpenbart at det ikke er bruk for trollingforumet. Like greit å fjerne hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør det så åpenbart for deg? Kan du ikke lese?

Det er veldig få som kan skrive men ikke lese. Det ser ut som om alle aspekter ved trolling dekkes av et av de andre forumene. Da trengs jo ikke trollingforumet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderne fiskeform der en bruker båt å henger slukene etter. Bruker mye teknisk utstyr som ekkolodd kartplotter dyprigger, sideparavaner, planerboard, etc i dette fisket.

Det er veldig få som kan skrive men ikke lese. Det ser ut som om alle aspekter ved trolling dekkes av et av de andre forumene. Da trengs jo ikke trollingforumet....

Bli litt seriøs da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Litt saklighet er det vell å forventa når eit medlem stiller eit spørsmål retta til moderatorene, spydigheter skal me halda oss for gode til. Det å syna respekt for kvarandre sine "babyer" er jo i alle sine interesser enten den er det eine eller det andre. At ein ikkje er enig er jo greit nok, men hald det på eit saklig nivå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Litt saklighet er det vell å forventa når eit medlem stiller eit spørsmål retta til moderatorene, spydigheter skal me halda oss for gode til. Det å syna respekt for kvarandre sine "babyer" er jo i alle sine interesser enten den er det eine eller det andre. At ein ikkje er enig er jo greit nok, men hald det på eit saklig nivå. :blush:

Så enig, så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål.

Hvist det ikke skal være mulig å diskutere valg av sneller/stenger og annet utstyr som blir brukt til trolling i trolling forumet. Hvor skal det postes da?

Vet at ekkolodd og plottere blir brukt av andre som fisker fra båt også,men når en spør i trolling forumet,så syns jeg at det bør stå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presiserer likevel at FANGSTRAPPORTER ikke skal i teknikkforumene, men i de geografiske fora..

(Så får vi kikke litt på resten)

En og annen får ta en valium så lenge...

Hvem bestemmer at det er en fangstrapport, når overskriften er gjeddetrolling? Bare for å ta en konkret sak.

Bør vel være såpass romslig at en kan nevne at en har fått fisk??

Valium.. huff!

Har et spørsmål.

Hvist det ikke skal være mulig å diskutere valg av sneller/stenger og annet utstyr som blir brukt til trolling i trolling forumet. Hvor skal det postes da?

Vet at ekkolodd og plottere blir brukt av andre som fisker fra båt også,men når en spør i trolling forumet,så syns jeg at det bør stå der.

Stenger sneller og wobblere er vel nesten det eneste en kan diskuttere der..

Enig om at om en spør om plottere og slik der så er det tenkt til trolling, og hører hjemme der.. Det er vel tenkt at det skal være lett for andre som ikke troller å finne ut om lodd og plottere men det er også for de som andre å søke på det... Tror det er trollinfolkene som sitter på meste infoen om disse tingene og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bestemmer at det er en fangstrapport, når overskriften er gjeddetrolling? Bare for å ta en konkret sak.

Bør vel være såpass romslig at en kan nevne at en har fått fisk??

Valium.. huff!

Stenger sneller og wobblere er vel nesten det eneste en kan diskuttere der..

Enig om at om en spør om plottere og slik der så er det tenkt til trolling, og hører hjemme der.. Det er vel tenkt at det skal være lett for andre som ikke troller å finne ut om lodd og plottere men det er også for de som andre å søke på det... Tror det er trollinfolkene som sitter på meste infoen om disse tingene og!

Hva med de som leter etter kartplotter fordi de skal bruke den til havfiske og sitter og leter under tilleggsutstyr der det hører hjemme?

Ok, så det hele bunner i at du fikk flyttet en fangstrapport. Synes du virkelig at vi skal gjøre om noe som har vært praksis i 8 år, at tur- og fangstrapporter og lokale spørsmål i 8 år har blitt plassert i geografiske fora, bare fordi du har fått flyttet èn rapport?

Hvem som bestemmer om det er en trollingtråd? Om trådstarter poster en fangstrapport og kaller den "Rep av snelle" så er det likevel en tråd som skal i geografiske fora. Enkelte tråder som skifter karakter og blir en lokal diskusjon og som det vurderes at det etter hvert er blitt hovedinnhold i tråden blir også flyttet til et passende geografisk forum. Det er liksom litt hva det handler om og ikke hva det heter det går på...

Hvem har sagt at det ikke kan diskuteres sneller og stenger til trollingfiske i trollingforumet? Men om en diskusjon går over til å omhandle f.eks Ambassadeursneller generellt så må den jo også kunne flyttes? Spesielt om det går over til å bli hovedtema i tråden??

Skal det liksom være et argument at trolligfolkene etter noens oppfatning kan mest om ekkolodd? Betyr det at en troller ikke vil hjelpe med svar om ekkolodd under et annet delforum? I såfall er det jo et argument å FOR å ha all diskusjon om ekkolodd uavhengig av gren samlet i eget forum. Slik at alle vet hvor det er og kan diskutere det der og ikke måte slå opp i et par-tre fora for å finne tråder om ekkolodd. Eller er det slik at de som holder på med trolling KUN vil ha ett eneste forum å forholde seg til og blande alt fra fangstrapporter til diskusjon om håv og C&R i samme forumet?

Det som forundrer meg er at forumet har vært satt opp på samme måte i snart 8 år og at ingen reagerer før de får flyttet en fangstrapport...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ok, så det hele bunner i at du fikk flyttet en fangstrapport......." Er veldig typisk svar.... Beklager Espen Ø men jeg syntes du skriver så arrogant og til dels krenkende til tider. Samme gjelder gjelder og en annen men han korrigerer det idiotiske han skriver kjapt...

Det er derfor jeg blir så inmari irritert.

Det er mange tråder som er flyttet hit og dit, og jeg står fast på min mening om at trådene bør være der de er postet om de ikke veldig tydlig er feilpostet.

Skinner veldig igjennom syntes jeg at trolling ikke er noe dere liker eller har noe greie på.

Ja hva med de som bruker ekkolodd på havet? Brukes ikke det optimalt andre svingere i salt kontra ferskvann? Og effekten bør være større til havs... Så de bør postes hver for seg.

Og det er for alle å søke på for eks ekkolodd....

Nei trolle fiskere vil helt sikkert hjelpe alle som spør om ekkolodd. Men kriteriene for havfiske og trolling er nødvendigvis ikke det samme.

C&r har vel ikke noe med trolling å gjøre?? det er vel noe som ligger på et generelt plan! Men hvem andre enn trollere leser om trollingbar???

Syntes trolling delen på fiskersiden er så dårlig pr. i dag at det ikke er liv laga. Det hadde vært fint syntes jeg om flere som BRUKER trolling delen sier deres mening også.

Det er ikke noe aktivitet der i det heletatt.

Endret av Roger`n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generellt litt enig, men i praksis er det ogte litt anderledes. Det du sier er at ingen poster skal flyttes og det er litt merkelig. FOR fangstrapporter postet andre steder enn i geografiske fora flyttes dit - sånn må det være og sånn skal det være. Nettopp fordi det er sånn forumet (og de fleste andre tilsvarende fora) er bygget opp og ønsket brukt. I tillegg har vi andre klare feilpostinger som rett og lsett er postet feil fordi vedkommente trodde han var et annet sted enn han var når han ville lage ny post. Om ting ikke ryddes blir det bare kaos og litt orden må vi ha med det formidable antallet postinger.

Har noen nektet deg å diskutere trollingbar i trollingforumet?

Og generellt sett vet jeg at ofte går diskusjoner om ekkolodd også til å omhandle svingere og hvilke til hvilket bruk osv og dermed blir det interessante diskusjoner enn bare for trollere, dermed har vi valgt å ha ekkolodd-diskusjoner under generellt utstyr.

Nå skjønner jeg egentlig ikke problemet jeg om hvor ting diskuteres så lenge de taes der det er lagt opp til det i oppbyggingen av forumet. Du sier at alle kan søke etter ekkoloddtråder uavhengig av hvor de postes - kan ikke du? Du sier at C&R er en generell diskusjon - kan ikke en ekkoloddd-iskusjon være generell også? Ekkolodd kan jo brukes til alt fra havfiske til isfiske...

Det er likevel en del trollingspesifikke emner som kan diskuteres under trolling. Rart du ikke samtidig mener at det ikke er liv laga for et jerkforum. Det har nemlig kun rundt en femtedel av antall tråder i forhold til det trollingforumet har. Du sier jo selv at det ikke har noe å si hvor ting diskuteres, men når de ikke diskuteres innenfor trollingdelen er det plutselig feil. Derfor noen av spørsmålene.

Noen ganger er jeg uenig med folk og uttrykker det. Skulle jeg bare klappe alle på skulderen og si "godt tenkt" og likevel ikke tatt hensyn hadde det fort bli feil også. Nå har du fått en bra dose argumentasjon på hvorfor ting er som de er og at de har vært sånn lenge og at de aller fleste tydeligvis får det til å fungere slik det er. Jeg sier jo forøvrig at jeg er enig i at rent trollingspesifikke ekkoloddtråder (for å ta et eksmpel) godt kunne ligget under trolling, men vi har valgt det anderledes altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss la fangst rapportene ligge! En fangstrapport, er en fangstrapport.

Men den jeg snakker om er noe helt annet. Det var bare innledningen, som viste at det var mye bra gjedde i mjøsa, så var det, wobblere til dette fisket osv....

Jeg orker ikke diskutere de samme tingene i flere runder... vi sier bare de samme tingene igjen med en annen vinkling.

Et jerkforum har jeg ikke noe som helst grunnlag for å si noe om for det veit jeg knapt hva er. Saken er at jeg ikke er inne på andre forumdeler enn de jeg har interesse av. Jeg har en link på mine favoritter til trollingdelen.. og det hender jeg er innom isfiske, men jeg har ikke tid til å følge med på hele forumet eller interesse av det.

Forumet her var i investeringsfasen min til veldig god hjelp for meg, og det var lett å gå inn på trolling å finne det en trengte av info.. Som du ser dukker det opp fler i nybynnerfasen her og ønsker tips.

Da er det denne trollingbaren kommer inn.... dette er ikke noe en får kjøpt, og må lages og tilpasses de enkelte båtene, og da.... forsvinner tråden i verksted eller hva den heter... Sammen gjelder til dels stangorgeler, og planerbordsneller. De er jo trollingspesifikke...

Kan det være en mulighet for moderatorene å spørre/vurdere om dette er der den hører hjemme/er trollingspesifikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.