Gå til innhold
Fiskersiden

Gjeddevann i Østfold


Gjest Mats M
 Share

Recommended Posts

Jeg er på østlandet en periode og må jo prøve litt etter gjedda når jeg først er her :) Så da lurer jeg litt på hvor det lønner seg og satse i Østfold. Må være mulig og fiske fra land :)

Blir c&r selvfølgelig, hvis noen bekymrer seg for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon ligger på land men er enkel å få ut om dere er 2 stk , er plass 3 ..

Det blir fort at dere må slepe den på isen slik været er nå. :unsure: Sjekket is på noen lavereliggende vann i grenseområdet Oslo/Ski i kveld, og alle er islagte. Mulig at Børter er åpent litt til pga strøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er der :D .. Fått noen over 8 kg derav en på 9,6 men har hørt / sett støre fisk bli tatt i det vannet !!

Kanon ligger på land men er enkel å få ut om dere er 2 stk , er plass 3 ..

Tusen takk for tilbudet :) Sender deg en PM hvis det blir aktuelt jeg :D

Det blir fort at dere må slepe den på isen slik været er nå. ;) Sjekket is på noen lavereliggende vann i grenseområdet Oslo/Ski i kveld, og alle er islagte. Mulig at Børter er åpent litt til pga strøm...

Det er dette jeg frykter etter en titt på værmeldingen istad :unsure: Håper inderlig det holder seg oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at is på de større vannene i Østfold blir noe problem de nærmeste ukene!

Betryggende og høre :blush:

Ellers så har du jo også haldenvassdraget, det huser jo stor gjedde men det er ikke like lett uten båt.

Men det kan altis leies for en billig penge.

Intressant! Hvem/hvor leies det ut båter? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært en tur hos avkroken på Høybråten og handlet woblere og annet så nå blir det tur på lørdag :lol: Da er spørsmålet: Hvor kan man leie /låne båt? Øyeren er jo en stor sjø så der er det vel noen som leier ut går jeg utifra, men fant ingenting hverken på google eller gulesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært en tur hos avkroken på Høybråten og handlet woblere og annet så nå blir det tur på lørdag :) Da er spørsmålet: Hvor kan man leie /låne båt? Øyeren er jo en stor sjø så der er det vel noen som leier ut går jeg utifra, men fant ingenting hverken på google eller gulesider.

Har ikke hørt om båt utleie i øyern før ?

Men fler av forum brukerne har båt i øyern så det er jo bare og søke og sende en pm . Veit at ingen av de biter bare hyggerlige folk :) Ellers kan du jo bare skrike ut om du vil ut er stort sett klar for en tur ut med båten jeg og altid hygerlig men folk i båten .Denne helgen og neste helg er opptatt til annet fiske men uti des er det fullt mulig med en tur ut om øyern ikke har fryst ellers er jeg ute hele året litt lenger oppi elva

etter lake og gjedde så der har du jo og en mulighet. Blir jo ett stykke og kjøre men hva gjør man ikke for fisk he he

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om båt utleie i øyern før ?

Men fler av forum brukerne har båt i øyern så det er jo bare og søke og sende en pm . Veit at ingen av de biter bare hyggerlige folk Ellers kan du jo bare skrike ut om du vil ut er stort sett klar for en tur ut med båten jeg og altid hygerlig men folk i båten .Denne helgen og neste helg er opptatt til annet fiske men uti des er det fullt mulig med en tur ut om øyern ikke har fryst ellers er jeg ute hele året litt lenger oppi elva

etter lake og gjedde så der har du jo og en mulighet. Blir jo ett stykke og kjøre men hva gjør man ikke for fisk he he

Du har helt rett, det er ikke båtutleie i øyeren :D Jeg var skråsikker på at det var en plass og leie en liten robåt der jeg iom at vannet er såpass stort - men så feil kan man ta gitt!! Har lagt ut en tråd ang båtlån :) Det kan godt hende jeg benytter meg av det tilbudet senere ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at is på de større vannene i Østfold blir noe problem de nærmeste ukene!

Isen har begynt å legge seg i de roligere delene av vansjø. Måtte igjennom 5-600 meter med 2 cm is ii går kveld for å få tatt opp båten til mossecatta. Isen her har ligget der i 3 dager nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur i Vansjø i helgen. Elva renner, og det var kun ishinne i noen viker. Men det er kaldt i vannet nå, så isen kommer fort når det er frost om natten. Dessverre fikk jeg bare fisket en times tid (var mest ute på sightseeing før båten settes inn for vinteren). Ingen fisk i båten, men to gjedder som begge gjennomførte C&R på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.