Gå til innhold
Fiskersiden

Det er funnet en død laks i Gaula på hele.....


Rigor Mortis
 Share

Recommended Posts

Leste i lokalavisa Gaula (som dessverre ikke er på nett) i går, at det er steinkobbe i elva. Den har vært på Melhus i flere uker, og fråtser i laks. Vi får håpe at laksene som blir tatt har rukket å gjøre jobben........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg dårlig :blush: Tror det gyter alvorlig mye laks i Lundamo-området, fra fossen og ned et stykke. Ser jo rimeligvis masse laks i det området hvert år i august. Ofte de ser eller finner kjemper der oppe :)

Men denne laksen kunne ha kommet ovenfra selvsagt. Erfarne lakser dette, noen ser dem hvert år, styggstore som fy der de viser seg en sjelden gang, men å bite på, kul i havet :lol: Nei, sjansen er de første dagene, da de er ferske på elva. Og jeg som skulle legge opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg, mot all formodning, noengang skulle få et slikt beist, håper jeg inderlig den er såpass pent kroket at den kan få svømme videre etter fotoseansen og jubelscenene.

:blush:

Dersom jeg mot formodning klarer å en slik på land, håper jeg at det er så kaldt at den kan holde seg fin en par dager i senga mi, før den blir støpt og bevart etter alle kunstens regler - kosta hva f#¤%&koste vil...

Deretter skal den henge svært nær meg til jeg dør, for så å bli med meg til Valhall hvor vi skal leke og feste videre i uendeligheten :lol:

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle fått på en sånn en, ville polet ha vært tømt for all konjakk :blush:

Og jeg skulle ha kjøpt seleutstyr, og ridd på laksen uti elva til evig tid (etter at den var temmet) !

"Sølvreven og bamse brakar rir igjen" - steike, ville blitt ei bra bok det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern og en kompis dro en vinterstøing i Namsen for en god del år siden. Om jeg ikke er helt på villspor var den 136cm lang. Til sammenligning var den på 16,8 i år fra samme vald 112cm.

Tequila: dette var tiden da det fremdeles lå masse fine steiner fra vannpumpa til broa. Tidlig 90tall. Kunne egentlig tenkt meg og dratt tilbake i tid og fått rodd over valdet slik det var den gang da.

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skjell fra fisken, som skal sjekkes snart. Da får vi alder og evt tilbakberegnet vekst opp gjennom dens livsløp...hvis jeg husker det skal jeg si fra når jeg vet mer.

Hadde nesten regnet med at du hadde hatt denne på kroken i løpet av sommeren gitt dine "meritter", Rigor ;)

Var forresten en tur nedi Ravnkloa i formiddag og leverte laks til røyking. Som vanlig klarte jeg ikke å dy meg, og måtta ta en tur bak disken. På bakrommet der lå det en haug med frossen laks, derav iallefall ca 5-6 eksemplarer som glatt hadde kvalifisert til medlemsskap i Megalaksklubben. Det sto 18.7 kg på den ene lappen, og den var iallefall ikke den største av de som lå der, så det er da muligheter ja.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville anslått vekt (på laks av Gaulatypen) kunne være ved denne lengden?????? :)

Min laks på 22,2kg tatt 4 sept i øvre del av Rauma var 133cm. Og den hadde vært i elva en god stund, begynt å få gytedrakt og var blitt "slank". Vidar Skiri og et par lokale fiskere antydet at den kunne ha vært så mye som 26-29 kg inn i elva.

Så å tippe 23-26 kg på dennne laksen på 130,5cm når den kom i elva, vil jeg tro skulle være ganske nært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min laks på 22,2kg tatt 4 sept i øvre del av Rauma var 133cm. Og den hadde vært i elva en god stund, begynt å få gytedrakt og var blitt "slank". Vidar Skiri og et par lokale fiskere antydet at den kunne ha vært så mye som 26-29 kg inn i elva.

Så å tippe 23-26 kg på dennne laksen på 130,5cm når den kom i elva, vil jeg tro skulle være ganske nært.

:)

Har du bild på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle fått på en sånn en, ville polet ha vært tømt for all konjakk :)

Og jeg skulle ha kjøpt seleutstyr, og ridd på laksen uti elva til evig tid (etter at den var temmet) !

"Sølvreven og bamse brakar rir igjen" - steike, ville blitt ei bra bok det :)

skal ta bilder jeg :) .eller,s så ville nok jeg hatt den i frysen jeg å :)

så kunne en bare gått rundt å sagt har du hør om den digre laksen :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.