Gå til innhold
Fiskersiden

Det er funnet en død laks i Gaula på hele.....


Rigor Mortis
 Share

Recommended Posts

Nå har vi kikket litt på skjell, og det er en klar oppdrettslaks som rømte fra Tustna-anleggene høsten 2005...

:)

Kødda....

Villaks, ekte Gaulabamse, trolig bare 6 år gammel, hvorav 3 år i elva (100% sikker) og 3 år i sjøen (80% sikker).

Usikkerheten rundt om den har vært 3 el. 4 år i sjøen skyldes litt ukurante skjell i ytterkanten.

Vi finner ingen tegn på at den har gytt.

Grei vekstkurve det da!

Er vel bortimot veksten til Nidelvrekorden på 32 kg dette, som hadde 3 år i elv og 4 år på rad i sjøen hvis jeg ikke husker feil.

Det går jo an å leke litt med tanken på (dersom 3 år i sjøen stemmer) hva hvor stor denne bamsen hadde vært dersom den mot formodning hadde gått enda et år til i sjøen, og kommet tilbake i 2009 i stedet....

Med samme vekstkurve, god tilgang på halvkilos-kilossild(?) i vinter, så ville vi fått.....

19 juni,2009, Borten Losen..synkende 200 kubikk storelv, i ferd med å renske, kl 0615 på morran..

Småtrøtt Sølvreven holder på å gi opp for dagen etter å stått pal siden 0300 uten kjenning, læmper på feitmarken sin som en robot, mens en 33 kilos gigalaks rolig glir rolig forbi....brått blir den aggresiv, stopper opp og sperrer ut brystfinnene..

Den begynner å vrenge gjellene og rister kraftig på hodet.

Sølvreven kjenner seige rykk i stangtuppen sin, og bråvåkner idet han slipper etter noen meter.....

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 juni,2009, Borten Losen..synkende 200 kubikk storelv, i ferd med å renske, kl 0615 på morran..

Småtrøtt Sølvreven holder på å gi opp for dagen etter å stått pal siden 0300 uten kjenning, læmper på feitmarken sin som en robot, mens en 33 kilos gigalaks rolig glir rolig forbi....brått blir den aggresiv, stopper opp og sperrer ut brystfinnene..

Den begynner å vrenge gjellene og rister kraftig på hodet.

Sølvreven kjenner seige rykk i stangtuppen sin, og bråvåkner idet han slipper etter noen meter.....

....og laksen glipper..Den bestemmer seg så for å gå noen vald nedover hvor den møter en rød ZeiZei-Vaappu, som provoserer noe j@¤%g. Den hugger til krapylet og setter fast to kroksett med Gamakatsu#4,.4xstrong.

Etter en tids kjøring finner den å ville belønne lystfiskeren med en perfekt landing på øra..Alternativt at den roter seg bortpå den største feitmarkklysa som er observert i Gaula -hvorpå den opplever å bli rævkjørt ut av en annen værden, før den blir landet -uten å forstå hva som skjedde

:);)

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og laksen glipper..Den bestemmer seg så for å gå noen vald nedover hvor den møter en rød ZeiZei-Vaappu, som provoserer noe j@¤%g. Den hugger til krapylet og setter fast to kroksett med Gamakatsu#4,.4xstrong.

Etter en tids kjøring finner den å ville belønne lystfiskeren med en perfekt landing på øra..Alternativt at den roter seg bortpå den største feitmarkklysa som er observert i Gaula -hvorpå den opplever å bli rævkjørt ut av en annen værden, før den blir landet -uten å forstå hva som skjedde

;):)

nei nei da den så den rød ZeiZei-Vaappu, Å ble så skremt ;) at den raste oppover igjen forbi Sølvreven som ikke hadde komet til seg selv enda :) . vidre mot kaldvela der sto MAO med en av hans Løtendåtten(flue) å den tenkte ahha den skal jeg ha å den var min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, velkommen i klubben for mentalt tilbakestående, pluss enda litt til :)

Bare harseler med konjakkvraket !

Tipper hele saueflokken står i kø foran grinda ned til valdet mitt neste år ! Ja vi må nok sette opp noe hinder så ikke all verdens journalister og innpåslitne smoltfiskere invaderer alt som er av jorder i distriktet.

Den som betaler mest får ta ett bilde ;) Av meg og laksen selvsagt. Inntektene vil gå til barnearbeid (feitmarkplukking for Kongen, før kalt Silver).

Autografer kan også gis til de nærmeste bekjente, mot ei helflaske brunt og godt "vann".

Tror jaggu æ må kjøp mæ en høyere fluktstol, sånn. 5 meter høy vil nok være akkurat passe :)

Og der kan jeg sitte resten av sommeren og røyke Havana og nippe til det beste France har å by på.

Og spøtt ned på bermen.

-"Ha dokker hjæm unga, her leike vi itj fiske, her driv vi med storviltjakt, forbaska gutvotta" !

-"Forresten, æ har kjøpt hele valdet, forsvinn, dette er privat eiendom" !

Så bare ro dokker ner, nå er det min tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.