Gå til innhold
Fiskersiden

5 gode råd for nybegynnere


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Ser ut som tanken bak tråden har funket på minst to mann allerede. Her brukes alle triks - også å fremstå som en gjeng som er totalt utålelig slik at færest mulig finner sin vei til elvene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så gæli som det høres ut som :)

Mye overdrivelser her også, som det pleier å være blant laksefiskere :lol:

At laksefiskere er fra en annen planet (sikkert noen som er normale der også) fikk jeg bekreftet nok en gang her en dag.

En preparant for fisk ringte meg en dag og spurte om jeg hadde liggende en laks på omtrent 10,5 kg.

Det var en engelskmann som hadde fisket i Målselv i sommer og fått en slik en. En nygått og blank og fin storlaks. Enten ga han den bort, slapp den tilbake eller har spist den opp ? Laksen ble ikke med til U.K.

Men han angret, han ville ha den utstoppet :D Og der kom jeg inn i bildet, men jeg hadde ikke en blank og fin laks på akkurat 10,5 kg. Men det var ikke så farlig, den kunne godt være litt større, 12-13 kilo gikk fint :lol:

Sier kanskje det meste om rasen vår, mye juks og fanteri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var nok ment som litt humor i mørke :D

men nå har det seg slik at laksen vokser noe veldig over Kvikne av og til på tur hjem til sør, det hender at det er opp til 3/4 kg det gitt. :lol:

men du Sølvreven husker du guiden men de engelske som ville ta bilde av fisken din :lol::):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du Sølvreven husker du guiden men de engelske som ville ta bilde av fisken din :lol::):)

Joda, men det er ganske "normalt" det. At andre tar bilde av min laks (der jeg ikke får være med på bildet) og skal overbevise de der hjemme om at de har fått laks. Som unnskyldning for å dra på laksefiske neste år :D

Har opplevd at folk har stått utenfor hytta og tatt laksen min og holdt den opp, og tatt bilde også jeg. Når jeg har våknet og hørt romstering utenfor hytta :lol: Eller at noen stjeler laks fra andre, eller tar med seg den største som ligger i fryser til grunneier, fremfor en "liten" mellomlaks. Den er en klassiker som går igjen hvert år :D

Og de fleste laks man mister er som regel godt over 15kg. he-he. Jeg har også opplevd det, men da var det sant :D

Mye moro med andre ord, en herlig blanding av fiskeglade mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.