Gå til innhold
Fiskersiden

planlegger fisketur i helgen i Odda området


Rune
 Share

Recommended Posts

I helgen blir det besøk til svigrmor i Odda.

Da får jeg sannsynligvis sjangsen til å ta en liten meitetur.

Vurderer å fiske i nærheten av odda eller ta turen til nordrepollen.

Noen som har prøvd noe meite i odda, eller har lyst og tid å studere kart for å finne en potensiell plass?

Flatfisk er alltid gøy, men flatfiskplassen min i odda ble utsatt for ras for kort tid siden.

sist jeg var i nordrepollen mistet jeg to store fisk. så det frister å prøve å dra dem opp, men det blir litt ensomt der inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv familie i Odda og er i området et par ganger i året selv og meiter i sjøen. Sørfjorden har jeg egentlig fisket svært lite i. Nordepollen/Austrepollen og Fjæra innerst i Åkrafjorden er plassene jeg har prøvd mest. Både Fjæra og pollene har gitt et bra artsmangfold.

Flatfisk har det dessverre vært dårlig med i Fjæra, artigste fangstene har vært Steinbitt og torsk opp til knappe 7 kg tatt av brodern. Ellers har alle "standardartene" vært på plass.

Er selv intressert i å prøve/finne flere plasser i Sørfjorden, som du selv sier flatfisk er tøft ! Se om jeg får tid til å leite litt på Kystverket og gulesider. :ninja:

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett dine rapporter fra området og de har vært meget inspirerende til fisket i fjæra. Kanskje jeg må begynne å legge ut noen rapporter selv igjen også?

uansett ser det ut til at turen går til nordrepollen i morgen tidlig om jeg klarer å stå tidlig nok opp...

Stian N E: vi må jo ta en fisketur om vi er her på samme tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett dine rapporter fra området og de har vært meget inspirerende til fisket i fjæra. Kanskje jeg må begynne å legge ut noen rapporter selv igjen også?

uansett ser det ut til at turen går til nordrepollen i morgen tidlig om jeg klarer å stå tidlig nok opp...

Stian N E: vi må jo ta en fisketur om vi er her på samme tid :D

Hyggelig at de har inspirert :D Ja, kom igjen med rapporter, gjerne fra Sørfjorden også, hvis du fisker noe der. Lite info å finne om fiskemulighetene i den fjorden synes jeg, så all info er intressant.

Skitt fiske i Nordrepollen !

Jepp, en fisktur hadde vært trivelig, blir nok en vår-tur i april -09 på meg i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.