Gå til innhold
Fiskersiden

Vårfiske i Trondheimsområdet


Nils Master
 Share

Recommended Posts

Når imorgen tenkte du da? Og hvor skal du hentes isåfall?

Både jeg og Raga skal drikke voksenbrus i kveld, så vi tenker oss en tur til Børsa utpå dagen imorra. Selv bor jeg på Moholt, rett ved studentbyen.

Dersom dagen blir litt for bakfull.no så kan vi jo ta kvelden til hjelp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vurderer Øysand i kveldinga. Fjære i 19-20 tiden. Vadebukse med tjukk fleece under. :D

Var en runde ute igår på nattfiske, fikk bare napp, men ikke fast fisk.. Fisket med glidetackler med j-kroker og reke, er det så ugunstig å bruke J-krok for flyndre?

Har også fått noen stalltips om et sted i trolla hvor det er bra, og ikke minst lov, å fiske, noen som vil bli med dit en tur på meite? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer Øysand i kveldinga. Fjære i 19-20 tiden. Vadebukse med tjukk fleece under. :)

Gadd du, eller feiga du ut? ;)

Fisket med glidetackler med j-kroker og reke, er det så ugunstig å bruke J-krok for flyndre?

Det er nok J-krok som i hovedsak gjelder for flyndrearter. Langskaftede aberdeen-kroker er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Feiga ut, men var der i formiddag på floa. Stanga ble dessverre ikke pakka ut, da sjøen var grå inne på sandflata. Agnfiske hadde nok funka......

..og jeg ble stoppet i 7-tia av et barnslig steinras ute i Trolla....ja ofte lider en stakkars fiskermand.. men i morgen da skal fiskermanden til pers igjen :) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og jeg ble stoppet i 7-tia av et barnslig steinras ute i Trolla....ja ofte lider en stakkars fiskermand.. men i morgen da skal fiskermanden til pers igjen :( ...

Flott! ...savner en skikkelig sypike og småseirapport fra den kanten nå!!

:)

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! ...savner en skikkelig sypike og småseirapport fra den kanten nå!!

:(

Må desverre skuffe deg der, det er helt umulig å få små nette fisk nå. Den siste på søndag var en feit 8kilos torsk :) og jeg klarer ikke å komme under 5kilo for tiden (kanskje jeg bruker for store kroker og makrellbiter..)..den værste var imidlertid en svær torsk på over 10 som beit på en Vaarala 110mm (ble tipset av et annet FSmedlem som har funnet ut at torsken er vill med Vaarala nå..), men heldigvis slapp den like før landing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest raphaug

Regner med vi kjører utover etter arbeidstid, rundt kl 16.00. Noen som har forslag til gode fiskesteder i trolla? Har vært å prøvd et par plasser der tidligere, men det er litt usikker på hvor det er mest optimalt.

Kom gjerne med forslag hvis noen har noen gode råd! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.