Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret/røye tur til Canada


KjellArne
 Share

Recommended Posts

Hei

Lurer litt på ørret/røye tur til Canada. Noen her som har anbefalinger eller dårlig erfaring ?

Er det enkelt å arrangere en slik tur selv, eller er det best å kjøpe et ferdig opplegg? Har ikke tenkt at det skal være padle alene i villmarken tur.

Tips, advarsler, linker o.l mottas med takk.

God jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vår annonsør XXLadventure har 3 turer til Canada i programmet, og de kan ofte skreddersy opplegg- du kan jo prøve en henvendelse dit :lol:

http://www.xxladventure.travel/index.php?o...=fiske&vmcchk=1

En kamerat og jeg brukte XXL Adventures i 2006. Guiden de har er en fantastisk bra fyr.

Vi hadde en helt overlegen tur med mange gode opplevelser og minner.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=17041&hl=

Det er linken til rapporten jeg skrev etter turen.

(Om noen skulle stusse over bildene så er det XXL Adventures som har benyttet mine bilder til promotering av sine produkter, og ikke jeg som har rappa dem for å skryte på meg fisk :) )

Det anbefales på det sterkeste.

Beste tipset jeg kan gi deg er å ta med videokamera. Jeg har surret sammen en times film fra turen som jeg sikkert har sett 20 ganger nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sikkert lage en normal DVD av det, og uploade et iso image om du vil se hele. Det er litt bedre kvalitet enn det som kommer over nettet, men i tillegg så er det veldig mye dritfilming som sikkert ikke er så veldig intressant å se for de som ikke var med på turen.

Ligger også litt fler bilder her:

http://www.geironimo.com/gallery/thumbnails.php?album=29

Der er også guiden, Scott MacKenzie, avbildet om du vil bruke XXL Adventures. Han var på Villmarksmessa i fjor, og kommer tilbake i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ørret/røye? Du er vel ikke i ferd med å havne i den klassiske fella der du leser Lake TROUT (trout=ørret) og ser at oversettelsen gir canadaRØYE?

"Vår" brunørret er det ingen grunn til å reise til Canada for uten videre. Når det gjelder røye er du i rett land, men canadarøye er jo en helt annen art enn vår hjemlige Salvelinus Alpinus. Når det er sagt er stor røye i Canada ensbetydende med sjørøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bare for å oppklare "ørret" i British Columbia...

Det er regnbueørret, brook trout, bull trout og Dolly varden som er de vanligste artene.

I skogsvannene er det Regnbueørret og Brook trout som dominerer.

Og ja, Scott McKenzie kommer sammen med flere av våre guider til messa på Lillestrøm 16 - 19. april.

Jeg fisket i British Columbia i fjor, så de som ønsker må gjerne komme innom vår stand og høre på Scott's eller mine fiskeskrøner fra området vårt.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ute etter stor røye er det Tree River og Coppermine River som gjelder. Tror da du må hooke opp med Plummers Lodge.

I tillegg kan du også fiske etter canadarøye i Great Bear Lake. Fisk på opptil 40 kilo.

Uansett er det Nunavut som er stedet. Glem Grønland. Pond Inlet er et alternativ dersom du er klar for å fiske sjørøya i sjøen. Fisk på 7-8 kilo er helt vanlig, røye på 12-13 forekommer.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.