Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt fluefiskeutstyr


nighthawk
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Flemms

Ok, regner med at det er TFO du sikter til!? TFO(skulle likt å teste noe av disse en dag) har bra garanti, men har ikke hørt om andre stenger i den prisklasen som har livstidgaranti!?

Correct me if i'm wrong!

Kan ta med de 3 i serien ned til sørlandet... alle i #8 samt en del andre stenger, om jeg gidder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

sitat:Opprinnelig postet av Flemms

Ok, regner med at det er TFO du sikter til!? TFO(skulle likt å teste noe av disse en dag) har bra garanti, men har ikke hørt om andre stenger i den prisklasen som har livstidgaranti!?

Correct me if i'm wrong!

Kan ta med de 3 i serien ned til sørlandet... alle i #8 samt en del andre stenger, om jeg gidder da.

Klart du gidder[ ;) ] Ta med Professional og trci'n!

Så skal du få prøve en meget spessiell og selvbyggd IMX(ryggen ligger parralellt med kaste retn)[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Flemms

Ok, regner med at det er TFO du sikter til!? TFO(skulle likt å teste noe av disse en dag) har bra garanti, men har ikke hørt om andre stenger i den prisklasen som har livstidgaranti!?

Correct me if i'm wrong!

Redington og Albright har også livstidsgaranti i denne prisklassen.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj! Mye jeg ikke visste her, men jeg har blitt litt klokere nå. For 4-5 år siden "snappet" jeg opp signaler om at Loomis var det beste og eneste man burde bruke pengene på av fluestenger. Fint at jeg har fått åpnet øynene litt her. Har ikke bestemt meg enda, men det går nok mot innkjøp av nytt fluefiskeutstyr.

Hvem er de beste og mest seriøste forhandlerne av slikt (jeg tenkter på nettbutikker)...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.. Kansje dere kan hjelpe meg med å belyse/avkrefte noen tanker rundt kvalitet på stenger?

1: Jo høyere karbon kvalitet/grad, jo bedre stenger, men knekker lettere, grunnet høy trim. Ingen produsenter bestrider dette. Det er jo derfor garantien er som den er.

2: En nybegynner vil ikke kjenne forskjell på en god fluestang, og ikke-så-god fluestang fordi han/hun ikke har teknikk til å ta ut stangens potensiale.

3: Skal en ha en robust stang, så gå ikke høyere enn karbon 3.

Dette er fakta/myter rundt dette med kvalitet, og er vel egentlig ganske essensielt i denne debatten. Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av nighthawk

Jeg har undersøkt litt, og tror kanskje jeg skal gå for en Redington Wayfarer. Men hvilken klasse vil dere anbefale til fiske i fjellet? Lurer på om klasse 7 er egnet i og med at jeg ofte fisker i mye vind.

Redington Wayfarer er ei meget bra stang. asmund aa her på forumet har to stk og er storfornøyd med de. Han har ei 5-delt #6 og #8. #6-stanga er perfekt til ørretfiske på fjellet og den tåler at det blåser litt.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Helge S

sitat:Opprinnelig postet av nighthawk

Jeg har undersøkt litt, og tror kanskje jeg skal gå for en Redington Wayfarer. Men hvilken klasse vil dere anbefale til fiske i fjellet? Lurer på om klasse 7 er egnet i og med at jeg ofte fisker i mye vind.

Redington Wayfarer er ei meget bra stang. asmund aa her på forumet har to stk og er storfornøyd med de. Han har ei 5-delt #6 og #8. #6-stanga er perfekt til ørretfiske på fjellet og den tåler at det blåser litt.

Helge

Tror jeg går for #6!! Takk for hjelpen...[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.