Gå til innhold
Fiskersiden

Fluorkarbon


Audun
 Share

Recommended Posts

Kjære forumbrukere!

Kunne dere ramse opp noen gode fluorkarbon-merker jeg kanskje ikke veit om?

(Og jeg er vel innenfor Thors reglement om beskrivende trådtittel? ;))

stren... men det er vel mere på fortoms spoler... (bruker den til fortom på laka og hf)

kjøpte en berkley vanish i fjor, æsj for en møk... sene veldig med strekk i den... men det er en smak sak

så her om dagen at pro-logic har kommet med en variant også.. men har ikke selv testet denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tykkelse er det snakk om da?

Har brukt Ande og Duel i de tykkere kategoriene (0.70 og 0.90).

I de tynnere skalaene har jeg testa seaguar,stren,yo zuri og damyl sin. Damyl sin i 0.40 holdt iallefall godt på storlaksen i 2008. Har vel strengt tatt ikke noe å utsi på noen av dem. Forskjellen har vært fargen på de (nei, ikke i vannet :P ) og stivheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tykkelse er det snakk om da?

Har brukt Ande og Duel i de tykkere kategoriene (0.70 og 0.90).

I de tynnere skalaene har jeg testa seaguar,stren,yo zuri og damyl sin. Damyl sin i 0.40 holdt iallefall godt på storlaksen i 2008. Har vel strengt tatt ikke noe å utsi på noen av dem. Forskjellen har vært fargen på de (nei, ikke i vannet :P ) og stivheten.

Flott, Vilhelm. Jeg kjenner til noe av dette selv også. Jeg tenker mer på dimensjoner rundt 0,10 til 0,30. Noen erfaringer i det sjiktet?

...og er det is på Lygnin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd mange, og min favoritt er Scierra sin. Den er myk, har et svakt gulskjær, og er slitesterk. Meget god usynlighet i vann og. Den vant også en stor test utført av et svensk fiskeblad for en tid siden, hvor "alle" merkene var med, bl.a Rio og Frog Hair. Synes den er alt for stiv, Frog hair´en altså.

Endret av Olagaard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frog hair er vel ikke FK?

Stren kom med en ny FK i 2008 som jeg er veldig fornøyd med. bruker denne til SØ i tykkelsene 0.25 og 0.30. I de tynneste diameterne har jeg best erfaring med seaguar :P

Det er is på Lygnin ja, men noen bør blåse litt kulde hitover straks. Er meldt 100mm nedbør ila 5 dager, og da snakker jeg ikke snø. Men som jeg bruker og si: Stol aldri på YR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frog hair er vel ikke FK?

Stren kom med en ny FK i 2008 som jeg er veldig fornøyd med. bruker denne til SØ i tykkelsene 0.25 og 0.30. I de tynneste diameterne har jeg best erfaring med seaguar :P

Det er is på Lygnin ja, men noen bør blåse litt kulde hitover straks. Er meldt 100mm nedbør ila 5 dager, og da snakker jeg ikke snø. Men som jeg bruker og si: Stol aldri på YR!

Frog hair kommer i to utgaver, en "vanlig" og en utgave i FC, veldig bra , men Jæv... dyr :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.