Gå til innhold
Fiskersiden

fiskeplasser ved Drammensfjord


ziggy
 Share

Recommended Posts

Har hørt masse om Drammensfjorden og at det er så fint å fiske der....Men det var ikke så lett - vi kjørte vel 5 timer - først mot Tofte, deretter mot Svelvik før til slutt fant et sted ved Berger. Så ingen andre som var ute å fiska - syns det var litt rart...søndag og fint vær.

Er det noen som kan hjelpe og gi tips om fiskesteder langs fjorden. Vet noen om det finnes fiskekart for området (jf fiskekart over telemarkkysten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke mange svar - gjør jeg noe feil? Kanskje bør jeg satse på Sandebukta som ble nevnte i et annet innlegg. Har også fått tips at Norges jeger-og fiskeforening i Buskerud har et kystfiskekart over indre Oslofjord. Det finnes også kart over Telemarkskysten, som kan bestilles fra NJF Telemark. Men det hjelper egentlig ikke meg - skulle så gjerne fiska i Drammensfjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er FINT å fiske i Drammensfjorden er en mild overdrivelse, spør du meg, ihvf. hva natur angår...!

Tofte-området burde du ikke kjørt forbi, for å si det sånn.. Og Berger er vel et forholdsvis velkjent område.

Majoriteten slutter jo å fiske sjøørret når temperaturen bikker 14 grader i april/mai, så det er ikke sikkert plassen var dårlig selv om du ikke så folk.. Det er fisk over hele linja.

Lars T. Poppe//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det finnes andre fisk der enn Sø - og ventet at jeg skulle se flere ute. Kjørte ikke helt til Tofte - snudde i Holmen [:I], men skjønner at jeg burde kjørt helt til Tofte. Kjørte rundtd omkring i Berger uten å finne noe sted - syns det virket så grunt overalt. Kanskje du har noe tips [8)]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noe fiskekart, men tenker at plassene selvfølgelig vil være avhengig av hva du fisker etter...Følgende plasser er etter mine mening blant de beste (langs Hurumhalvøya utover); Lierstranda/Gilhus (innerst i fjorden- mye brakkvann - alt fra ål til torsk -- spennende fiske!!), Rødtangen (rundt campingen) og selvfølgelig Tofteområdet (begge sider av Tofte sentrum). Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde de første 21 år av livet på Jerdal ca. 100 fra vannet...har fått veldig mye fisk i det området opp gjennom årene!

Hvis du skulle ha tillgang på båt finnes det en grunne/sandbanke langt ute i fjorden, hvor det ved lavvann er ca. 1 m dypt.

Rundt denne grunnen er det alltid mye fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.