Gå til innhold
Fiskersiden

Rom


Dan
 Share

Recommended Posts

Når vi snakker om rom eller ron, er det mye godt. Blir tørst av den hylla der gitt. Sjeldent enig med deg Remy, men ja, brun er fint.

For de som er interressert i andre sider ved rom enn bare smaken:

Bacardi, the hidden war:

http://www.amazon.com/Bacardi-Hidden-Herna...a/dp/0745318746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen samling! Ser du nyter romen på den rette måten, med en sigar...

Ellers er rom fra Martinique favoritt her, men det er en egen historie. Mye bra fra Havana og

Ser du har Cachaça der og.. Ikke akkurat godt, men rom like fullt.

Jag har bara en 'rhum' fra Martinique, Saint James Imperial Blanc, og synes den er minner mye om cachaça. Den er ju framstillt på sukkerrørs juice som cachaça og ikke molasses som 'rum' er.

Finnes ikke noe bedre en än perfekt blandet Caipirinha når du sitter på stranden om sommeren :)

Var på HavanClub i Hurughada, og der hadde da ALLE utgavene med unntak av samler romen. My place in heaven :D Sitter og nyter en Havana Añejo Especial med lime, 3 isbiter og cola as we speak.... Ikke den beste, men grei til hverdagsbruk

Especial er ikke dum i en Cuba Libre den :D

Når vi snakker om rom eller ron, er det mye godt. Blir tørst av den hylla der gitt. Sjeldent enig med deg Remy, men ja, brun er fint.

For de som er interressert i andre sider ved rom enn bare smaken:

Bacardi, the hidden war:

http://www.amazon.com/Bacardi-Hidden-Herna...a/dp/0745318746

Ser ut som en spennende bok det! Spørs om ikke den blir med neste gang jag bestiller fra Amazon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mere whiskymann, men har vel forsåvidt aldri sagt nei hvis noen tilbød meg en rom.

Min drøyeste romopplevelse var utenfor Cebu på Filippinene. Jeg klatret først opp en palme og plukket ned en kokosnøtt. Deretter kappet man av toppen med et velrettet macheteslag (jeg trengte 6-7 forsøk før jeg fikk det til), skvettet ut litt kokosmelk og helte en halvflaske lokalt rum oppi og bøttet nedpå. Godt og kraftig og det var ikke før dagen etterpå at jeg husket at jeg er allergisk mot kokos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt nivå av romnytelse er tydligvis simpelt i forhold. Her er rom stort sett det eneste brennevinet som kjøpes inn regelmessig. To-tre korker i melkeglasset og fyll på med stuetemperert cola. Is er for pyser og pynt er for.. pyser. Blank Havanna Club smaker det samme som brun Havanna Club eller Kaptain Morgan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt nivå av romnytelse er tydligvis simpelt i forhold. Her er rom stort sett det eneste brennevinet som kjøpes inn regelmessig. To-tre korker i melkeglasset og fyll på med stuetemperert cola. Is er for pyser og pynt er for.. pyser. Blank Havanna Club smaker det samme som brun Havanna Club eller Kaptain Morgan.

Dæng.... når du sammenligner Morgans og Havana, da er det på tide å finpusse smaksløkene dine med tannbørsten :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.