Gå til innhold
Fiskersiden

Årungen!


MC85
 Share

Recommended Posts

Befinner meg flere hundre mil lenger sør nå, men om det har vært stabilt vær uten regn klarner ofte vannet opp, og ved klart vann kan det være ganske sinnsykt fiske med balansen utpå i de frie vannmassene der. Men fortom er greit da det kan være mye gjedde også. Tror to kompiser hadde over 20 gjedder på balanse der en dag. Ellers var vel vinnervekta på et klubbmesterskap for Acerina på over 20 kilo abbor for endel år siden, og flere vekter like under. Stort sett bare bra fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo alltid like usikkert, skjelden det er bra sikt. Som regel får jeg aldri abbor, men har jo hørt om eventyrlige fangster bare vannet er klart. Har prøvd litt på Østensjøvannet(det som renner ned i Årungen) og der er vannet "relativt" klart, men har bare blitt to mindre gjedder. en på ismeite og en på balangse. Kansje jeg prøver til helgen, vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt betydelig kaldere i løpet av dagen. 6 blå nå, og mere skal det bli.

Dette lover jo godt for både Bunne og andre steder ;)

Hva med spinner med en liten krok med maggot under?

Denne vil jo lage mye bevegelser i vannet når den dras oppover, noe som fisken kan merke i kroppen.

En spinner synker sakte, men på dyp ned mot maks 4-5 meter skal det kanskje kunne går greit?

Bare en tanke fra meg... Noen som har prøvd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd det på ørret, men da lot jeg spinneren henge rolig. Strømmen fra elva rørte litt på bladet, noe som nok trigget fisken. Fikk 4 ørret på den stanga og bare en på den andre. Men til abbor trur jeg ikke spinner blir så effektivt, men det er jo lov å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.