Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske. Endelig satt storingan =))


Lars M
 Share

Recommended Posts

he he, gratulerer med flott røyefangst. Det er noe eget med røye! :lol:

Og hiver meg på det andre skriver; fantastisk kondisjon på den 1.3kilos fisken. Tokilosen er vel mer en typisk kannibalrøye.

Hei!

Disse er fra et meget næringsrikt vann. Kannibalisme er svært sjelden her.

Storrøya har nok helt klart bikket tre kilo i fjor høst, og hatt K-faktor mellom 1,3 og 1,4.

Har fått røye med Kf på hele 2,03 tidligere, vinterstid...

Slike, samt større fisker (2- 4 kg+) sees jevnlig om sommeren her, beitende på fjærmygg midt utpå vannet.

Har dessverre ikke klaffet med vær og klekkinger de gangene jeg har surret der med #4'er stanga og belly'en :blush:

Endret av Lars M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligna litt på Anjavatn røye :lol: FLOTTE FISKER !!!

Ja, fin fisk på anja. Har fått stor røye der. Men ingeting kan måle seg med kvaliteten på Vuomarøya. Jeg kan ikke dy meg for å legge ut et bilde av ei Vuomarøye på 1.5kg (gjeldfisk). Denne fikk jeg samme dagen som vi gikk ned. Den ble kokt til middag dagen etter - kokte den som laks med havsalt og laurbærblad. Og desidert den største kulinariske fiskematopplevelsen ever...

Sånn skal en perfekt fisk se ut :

Vuomarya.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fin fisk på anja. Har fått stor røye der. Men ingeting kan måle seg med kvaliteten på Vuomarøya. Jeg kan ikke dy meg for å legge ut et bilde av ei Vuomarøye på 1.5kg (gjeldfisk). Denne fikk jeg samme dagen som vi gikk ned. Den ble kokt til middag dagen etter - kokte den som laks med havsalt og laurbærblad. Og desidert den største kulinariske fiskematopplevelsen ever...

Sånn skal en perfekt fisk se ut :

Vuomarya.jpg

Fy faderullan for noen fisker! gratulerer så mye, det skal du ha :) var feilfri den siste der ja, bare å bøye seg i støvet.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.