Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske. Endelig satt storingan =))


Lars M
 Share

Recommended Posts

Dere har vel skumring nå hele dagen, hvis man kan kalle det for "dag" enda :)

At æ reist hjæm etter militærtjenesten i Kirkenes på midten av 70-tallet. Skulle blitt igjen der oppe.

Har aldri sett så mye fisk, men dette var i Pasvik da, men likevel :o

Grattis med verdens vakreste fisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schteike¤//!!?¤! Lars...der satt den gitt, over den magiske 2 kilos grensa og greier....fy flate, svinaktig sjalu her nå. Nggghh!

Et grattis er vel på sin plass!

Mørkt, kaldt, surt, gale samer,diger mygg og dårlige burgere er ting jeg som jeg ikke misunner dere oppe i nord, men med de røyene dere har så tror jeg det er verdt hele denne pakka. :o

Den formen og den fargen på den 1,3 kg`s er en god grunn til å bli halvveis religiøs...dette må være skapt av en Gud.

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jæklar... Må si jeg er imponert over rapportene dine og ikke minst denne kjempefangsten. Er veldig fascinert av røyefiske og veldig begeistret for denne vakre og spesielle fisken.

Fantastisk flott den røya på 1,3kg.

Jeg skal "besudle" tråden din med et par bilder fra en tur jeg var på i dag. Det har vært dautid lenge her hos oss med dårlig bett. Jeg har hatt 3 bomturer på røyevannet hjemme og jeg kan ikke huske sist det skjedde. Vi har fått noen fingerstore røyer men det regner jeg ikke. Har forøvrig samme erfaring som deg at det sikreste tegnet på dårlig bett er når man bare får smågaur.

Jeg har begynt å mistenke at undermålingene har vært å plyndret med garn i høst, men foreløpig legger jeg skylda på minkamåne og stabilt klarvær og kaldt.

Nå er det imidlertid nymåne og erfaringmessig blir fisken mer aktiv og på hugget rundt nymåne og fullmåne. Og med nymåne i går fant jeg på å prøve et par timer på formiddagen i dag før jeg dro på jobb:

Ja, det var litt aktivitet i dag, hadde flere napp før jeg dro opp disse 2 fine steikefiskene. Disse er evig nok til middag til meg så jeg avsluttet fiske kl 11 (og så skulle jeg jobbe litt også...)

glimryer.jpg

Mørketida er akkurat over hos oss, men framdeles kan man oppleve lys som dette:

mrketidslys.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye gutter!

Var bra bett idag. De tre på bildet tok jeg ila. første halvtimen.

Etter dette var det stille, kun noen småfisk som lugga litt i stikka.

Flytta meg etter hvert til en spot på vannet som har gitt bra uttelling på flere tidligere turer. Der var det nær sagt som å "slippe juksa i seivøa".

Fiskene her var gjenommgående små og aggresive, men innimellom var det noen reale rykk....

Dro når bettet var på topp. (unger som skal hentes og bringes..).

Hadde jeg hatt bedre tid skulle jeg prøvd litt større balansepilker :-)

Jæklar... Må si jeg er imponert over rapportene dine og ikke minst denne kjempefangsten. Er veldig fascinert av røyefiske og veldig begeistret for denne vakre og spesielle fisken.

Fantastisk flott den røya på 1,3kg.

Jeg skal "besudle" tråden din med et par bilder fra en tur jeg var på i dag. Det har vært dautid lenge her hos oss med dårlig bett. Jeg har hatt 3 bomturer på røyevannet hjemme og jeg kan ikke huske sist det skjedde. Vi har fått noen fingerstore røyer men det regner jeg ikke. Har forøvrig samme erfaring som deg at det sikreste tegnet på dårlig bett er når man bare får smågaur.

Jeg har begynt å mistenke at undermålingene har vært å plyndret med garn i høst, men foreløpig legger jeg skylda på minkamåne og stabilt klarvær og kaldt.

Nå er det imidlertid nymåne og erfaringmessig blir fisken mer aktiv og på hugget rundt nymåne og fullmåne. Og med nymåne i går fant jeg på å prøve et par timer på formiddagen i dag før jeg dro på jobb:

Ja, det var litt aktivitet i dag, hadde flere napp før jeg dro opp disse 2 fine steikefiskene. Disse er evig nok til middag til meg så jeg avsluttet fiske kl 11 (og så skulle jeg jobbe litt også...)

glimryer.jpg

Mørketida er akkurat over hos oss, men framdeles kan man oppleve lys som dette:

mrketidslys.jpg

Flotte fisker "Nikolassisen".

Røya er utvilsomt blandt våre vakreste fisker!

De små timene med dagslys er jeg evig takknemmelig for.

Merker høst-/mørketidsdepresjonen mer og mer for hvert år som går.

Hadde planer om ny tur i morgen, men nå skal jeg la dagens opplevelser få synke inn.

Selv om jeg har fått/får store fisker på isen titt og ofte er ikke 2 kg + hverdagskost.

Dagens fisk var personlig bestenotering på isen, med knapp margin.

Mangler imidlertid enda 1650 gram på tangering av persen :-)

Spørs om ikke den er en "all time high" :)

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioi!!!!

Her må det være en turinvitasjon jeg har gått glipp av ;-) Hehehehehe! Begynner bli kvitt det verste mørkesjokket nå så jeg får vel driste meg ut på isen snart - er den sikker!?!?! - Hehehehe - blir vel å handle forlenger til borrene mine nuh.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioi!!!!

Her må det være en turinvitasjon jeg har gått glipp av ;-) Hehehehehe! Begynner bli kvitt det verste mørkesjokket nå så jeg får vel driste meg ut på isen snart - er den sikker!?!?! - Hehehehe - blir vel å handle forlenger til borrene mine nuh.....

Hei Espen!

Du får hive deg med neste gang :-) Alltid hyggelig å dra på tur med likesinnede.

I dag hadde det vært mulig å gjøre storeslem på isen. Fantastisk flotte forhold. Sørlig bris, 5 kalde og kjempe lysforhold.

Disse fiskene er tatt i et godt trafikkert fiskevann med lett adkomst.

Heldigvis har jeg noen spotter der som jeg får ha helt alene. Er det andre på isen fisker jeg ikke på disse... :-)

Har et annet lett tilgjengelig vann med potensiale til å kaste fra seg større røyer, men det er et skikkelig av/på-vann.

Største jeg har vært vitne til der er 3,6 kg sløyd.... Her er det få som fisker. Har ikke hatt hell der tidlig på året, men vil du gutse etter litt voksen røye kan vi godt ta turen dit når det passer.

Er i grunn så mange gode alternativer rundt om at det blir vanskelig å bestemme seg :blush:

Er forøvrig tørr stålis à 30-40 cm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.