Gå til innhold
Fiskersiden

Skogseid


Michael Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Jeg tenkte å ta turen til Sogseid i morgen, da jeg har noe uoppgjort med de store der!

Noen som har hørt rykter fra den kanten i det siste?

Jeg har forstått det sånn at det ikke er utleie av båt ved oppdrettet lenger, er det bare Skogseid på andre siden av vannet som leier ut båt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det sånn at det ikke er utleie av båt ved oppdrettet lenger

De har tatt båtene på land og de blir ikke satt ut igjen før i slutten av april eller begynnelsen av mai.

Det er et par plasser på rette siden av vannet du kan få leie båter. Jeg skal se om jeg finner teefonnr så skal du få dem av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart - har aldri vært noe problem å sette den på vannet før. Kan ikke se på dette som noe annet en at røyefiskerne blir boikottet av Gitle jeg...

Sist jeg ringte ham spurte jeg ham om det var ok om vi selv satt båten ut og tok den på land etter bruk. Da svarte han at det ikke kom på tale å sette ut/leie båt før han satt dem ut igjen i april/mai.

Mulig han er litt sur på røyefiskerne ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nærme anlegget ligger disse mye omtalte røyefiskerne? I mine dager som røyefisker spurte jeg alltid på forhånd om å få ligge nærme anlegget, og det fikk jeg lov til - fordi jeg alltid spurte først.

Jeg kan skjønne at han går lei hvis folk ikke spør før de ankrer opp inne i mærene...

De seriøse holder i alle fall god avstand fra anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han leier ikke ut på vinteren lenger fordi han ikke orker å ta båtene ut og opp hele tiden. Det var det han sa til oss ihvertfall. Han hadde fått en million telefoner av røyefiskere den siste tiden. Kan tenke meg at han er litt lei det også. Vi var faktisk de eneste som fikk leid båt av Gitle denne sesongen, men han fortalte også at det var en glipp, og at fra nå av skulle båtene ligge på land vinterstid. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel nevnes at Gammlefar, Trutta, Hasse og Undertegnede fikk låne 2 båter i januar av Gitle. Men ikke to dager før dere kom til vannet Jørgen :D

Ble det noe særlig fangst på dere forresten? Har ikke hørt noe så da var det vel enten dårlig eller N.rek på Terje?

Nei, to dager før vi kom var det gangbar is, hehe.

Gå inn på bloggen vår og ta en titt, har ikke orket å kopiere fra bloggen til noen forum, det er så knotete. Det er mye lettere fra forum til forum, enn fra blogg til forum.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkroking.....tenk å fiske røyer som blir monstruøse og så frykte feilkroking......Nei! Den satt ikke i leppa, fisken vet ikke forskjell.

Hey! Selvfølgelig frykter vi feilkroking. Er ikke noe kult å få fisk en fisk som ikke har kroken inni munnen. Da gjelds den ikke og man har kjørt fisken opp til ingen nytte. Det blir akkurat det samme som om du ikke har fått fisken i det hele tatt. Som Ginny sier så vet ikke fisken forskjell, men fiskeren vet og sitter de feil er det bare å løsne kroken i overflata og håpe nestemann er kroket inni munnen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Selvfølgelig frykter vi feilkroking. Er ikke noe kult å få fisk en fisk som ikke har kroken inni munnen. Da gjelds den ikke og man har kjørt fisken opp til ingen nytte. Det blir akkurat det samme som om du ikke har fått fisken i det hele tatt. Som Ginny sier så vet ikke fisken forskjell, men fiskeren vet og sitter de feil er det bare å løsne kroken i overflata og håpe nestemann er kroket inni munnen.

;)

Agree.

Flotte røyer :)

Hvis ikke du gidder tar jeg gjerne jobben emd å flytte tekst og bilder over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, to dager før vi kom var det gangbar is, hehe.

Gå inn på bloggen vår og ta en titt, har ikke orket å kopiere fra bloggen til noen forum, det er så knotete. Det er mye lettere fra forum til forum, enn fra blogg til forum.

:)

Litt av ein tur dere har hatt,drøssevis av bolerøyer,gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, to dager før vi kom var det gangbar is, hehe.

Gå inn på bloggen vår og ta en titt, har ikke orket å kopiere fra bloggen til noen forum, det er så knotete. Det er mye lettere fra forum til forum, enn fra blogg til forum.

;)

Må jo sies å være godkjent det der ja, dag to spesielt :)

Hvor lang var den slanke røya? Så en smule spesiell ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelds ikke.....hm merkelige dogmer...Man har fått fisken liksom. Hvis noen kroker en røye på 10 kg like utenfor munnen så er den liksom ikke godkjent?

Stemmer :lol:

Hver og en får selvsgat ta sine egne valg, men for f.eks Norgesrekorder, konkurranser her på FS og "alle andre" steder så gjelder at fisken skal være kroket i munnen.

Fisken skal lures til å bite, ikke til å komme nær en krok med kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om vi skal beholde Skogseidrapporten på bloggen vår jeg. Vi trenger noen trekkplaster, hehe. Ser seertallene har økt betraktelig de siste dagene :) Mye av de andre skriveriene som ligger på bloggen vår har vært på et eller annet forum, så vi er vanligvis ikke gjerrige på rapportene våre selv om vi har fått vår egen fiskeside.

Den smale røya var 64 cm. Jeg holdt den kanskje litt rart, den ser ekstra rar ut på bildet. Men den var lang og tynn ja. Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Det var en en kjempetur. Beste noensinne for vår del ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.