Gå til innhold
Fiskersiden

Skogseid


Michael Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Store fisker men sat** kor stygge de er. Tror ikke jeg hadde sett gleden av å få de i båten. Heller en normal halvkilos langt til fjells. Det er nå min mening.

Jepps, hver sin smak :) Prøv å finn en pen 6 kilos røye fra et fjellvann. Finner du en, så er den faktisk ganske lik skogseidrøyene. Lik det eller ei. :) Vi hadde større glede desto styggere de ble vi, hehe.

Edit: masse skriveleifer pga alkoholkonsum.

Endret av JørgenØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi var der borte forrige helg, kan vel mildt talt fortelle at det sugde. Hvorfor? Fordi på veien over allerede var det ett snøh"#%e, når vi kom frem lå 99% av vannet under isen, heldigvis var det kun tykkere lag med sløsh på fiskeplassen. Første dagen kom vi sent ut etter mye om og men. Største fisken som ble landet da var 3.8 som også ble turens største. De andre dagene var det enda mer is, sprengte dekk på bil etc etc etc. Alt gikk i dass. ØysteinS og Link feilkroka hver sin Røye, nedtur det også når man først får noe på kroken. Mistet og en syk fisk som raste avgårde, tauet med seg to båter og dro løs dreggen før den gikk i dreggtauet og røk av 9kgs fortom. Jaja, neste år sitter den :) De andre fisket smårøyer og ørreter lengre ut på dypet siste dagen bare for å få fisk. Flott tur foruten fisket, bilproblemer, snø og båtproblemer. Tore var på sporet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av noen fangster Jørgen! Grattis.

Jammen en fin blogg dere har fått dere :)

Takk takk Robert, vi var heldige i år. Så du fikk en skikkelig kubbe også, artig. :o

Fisken til Remy var kanskje en diger feilkroka ørret eller noe ja. Kull feilkroka en ca 7 kilos hannrøye i halefinna i fjor, og det dro bra avgårde, men vi var heldige og beholdt dreggefestet. :)

Ellers så kan det ha vært en dykker som dro avgårde med dreggene deres, kanskje Charlie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den var feilkroket er nok mulig, men jeg tror ikke det. Grunn; når jeg kroket kjente jeg hoderistingen før fisken dro avgårde. Når jeg fikk pumpet den en gang før den satt av sted igjen kjentes det ikke ut som en halefinne kroket fisk, men man kan spekulere så mye man vil. Jeg tror uansett om den hadde kommet opp hadde den vært massiv om den var rød eller prikkete :) Så massiv at den hadde forblitt hemmlig.... Jeg tok en øl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok et par skikkelige beist i vatnet som sikkert ikkje er så lett å hanskast med. Ein av grunneigarane fortalte for nokre år sidan om stooore fisk på garn. Røye på 12kg, aure på 14kg og RB på 15kg. Det kan være noko i den leia du hadde på, Remy. :)

;):o:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som vet status på Skogseidvannet nå`? Ligger det is? Åpent? Vi er noen som har planlagt tur fra Trondheim nå til helgen, men trenger og vite om det er åpent vann der?

Kjipt og reise nedover for og finne is/slush på vannet! Er det åpent nært annleggene f.eks?

Tips om plasser mottas også med stor takknemlighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet ikke. Bare henger meg på "hemmelig" trenden om dagen :lol: Alt skal være så hemmelig om dagen...

Kai sa "hæ?"

om jeg vil holde fisken min hemlis så er det en grund til det remy . For mye av våre nye ... plutselig på stedene jeg har brukt mye tid på og finne . ikke bare kult og legge raporter ut .Om det var det du refirerte til :blush:

Jeg er ikke sint bare veldig veldig skuffet ha ha ha

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.