Gå til innhold
Fiskersiden

På tur i karmsundet 1/2-09


Richard Kolbeinsen
 Share

Recommended Posts

Så var årets andre tur unnagjort og hu og hei så pent vær det var.

Sånn fiskemesig var det ikke det helt store men fisk ble det..

Første som fikk fisk var bjarte en liten sei. Så fikk jeg en artig dubble lusuer og blåstål på rundt de 70 m.

Strømmen førte oss raskt ut over så vi kjørte inn på rundt 20 m og drev utover . her ble det liv i stanga og sanndelig kom det opp 2 nye fisk en hvitting og en jeg er nogså sikker på er øyepål på 76g..

Og skulle du ha sett jaggu dukket ikke sypika 110g opp i dag også.Etter litt drifting kom det opp en artig duble til lusuer og blåkjeft på 363g og art nr 2 for dagen.. etter og ha vaset ut på 160m og drifftet inn igjen kom det opp ei lita brosme på ca 2,5 kg. så satter bjarte pungtum med en liten svarthå som var ny art for han.. Alt i alt en hyggelig liten tur observerte andre forum's folk ute i nyervervet farkost....

Kis sleng på bildene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten 100% sikker på øyepål, blåkjeften er udiskutabel!! Grattis med nye arter!

PS dere kunne jo kjørt over øyepålen først også, da :lol:

Er nok blåkjeft ja. I og for seg bare å titte inni munnen på den. Navnet er liksom ikke tatt ut av løse lufta ;)

Temmelig sikker på øyepålen og, selv om den var nokså herja.

Muligens "herpingen" av fisken har noe med dyp kroking med nr 1 krok.... er ikke lett når den trer seg inn på kroken...

Ellers takk for alle gratulasjoner og artsbestemmelse.

Det var ikke så vanskelig når du legger sypika ved siden av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tok du liksågodt to av artene jeg har på min "vil ha"-liste - på en tur! Grattis med den:)

Tålmodig nå, blåkjeft får du så fort du kommer deg ut i båt. Øyepål er gøy én gang.

Hva annet enn blåkjeft skulle det vært, hippieabbor eller fragleuer?

Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.