Gå til innhold
Fiskersiden

Østerdalen


teletrollet
 Share

Recommended Posts

Hallois folkens! Har vært medlemm på forumet en stund, men dette er første gangen jeg bruker det. Er det noen som har noen tips om noen gode vann rundt østerdalsområde? Bor på Evenstad et par mil sør for Koppang.

Andreas Frøsland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der og velkommen.

Til ditt spørsmål: Det kommer an på hva du fisker etter.

Røye: Ikke så lang vei til brukbar steikefisk

Gjedde & Abbor: Bare å gå rett utpå Glomma, ellers kan du ta turen nærmere Solør-traktene

Harr: Glomma / Eltsjøen Trysil

Sik: Lomnessjøen/Glomma ++ flere som jeg ikke kommer på i farten

Ørret: Stort sett over alt i ditt nærområde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der og velkommen.

Til ditt spørsmål: Det kommer an på hva du fisker etter.

Røye: Ikke så lang vei til brukbar steikefisk

Gjedde & Abbor: Bare å gå rett utpå Glomma, ellers kan du ta turen nærmere Solør-traktene

Harr: Glomma / Eltsjøen Trysil

Sik: Lomnessjøen/Glomma ++ flere som jeg ikke kommer på i farten

Ørret: Stort sett over alt i ditt nærområde

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois folkens! Har vært medlemm på forumet en stund, men dette er første gangen jeg bruker det. Er det noen som har noen tips om noen gode vann rundt østerdalsområde? Bor på Evenstad et par mil sør for Koppang.

Tja, det er jo bra muligheter for harr og sik, samt gjedde og lake på Glomma, rett utenfor stuedøra di! En og annen ørret går det jo der også. Mange gode plasser fra Stai og sørover, men fisket etter harr og sik er nok mer ustabilt enn tidligere. Det er fortsatt stor fisk her, men bestandene er (tilsynelatende) tynnere i dag. Lenger nord i Østerdalen; Alvdal-traktene, er det mer stor fisk, men også her har det vært vanskeligere de senere årene. Vær oppmerksom på at isforholdene i Glomma kan være farlige pga kraftverkskanalen fra Savalen. Det er større innslag av ørret lenger nord. Du kan også dra sørover til Rena. Der elvene møtes, på Glommasida (på østsida er det åpent pga Løpet kraftstasjon), er det jo populært å fiske sik, harr, ørret, abbor, gjedde, lake fra isen.

Skal du fiske røye er det jo ikke noen uoverkommelig tur å dra opp til Atnsjøen. Ellers er jo Bjørsjøen sørvest for Atna et brukbart røyevann, eller har ihvertfall vært det. Aner ikke ståa i dag. Ellers kan du jo dra over til Rendalen, eller eventuelt helt til Galten eller Sensjøen i Trysilvassdraget. Galtsjøen har jo stor sik, harr, ørret, og lake. I Storsjøen er et jo også sik og røye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.