Gå til innhold
Fiskersiden

4,7 kilo på isen


jack
 Share

Recommended Posts

Jeg har nå fjernet alle mothakere på mine kroker så skal vi se om det ikke går ann og sette ut fler igjen.

Men jeg må si etter alle disse debattene som nå har blitt etter at jeg la ut linken til bildene også kan ses litt posetivt på for det er da mange fler en meg som står og haler opp mengder med SØ så en frisk debatt rundt det er bra.Laksen ville jeg ha ut igjen men fiskeren ville ha den til mat siden det var hans største fisk noen gang og jeg forstår han godt.

Ville ha laksen til mat siden den var hans største fisk?

I ditt innlegg i går kl. 16.03 var begrunnelsen denne:

Helt enig i at den skulle vært satt ut igjen men Roy som fikk den fikk kjørt kleppen inn i magen på den i kampens hete.Ikke enkelt og få dem opp igjenom 2oo mm hull.

Forøvrig var fiskens k-verdi meget dårlig og fisken burde vært satt tilbake. 4,7 kg og 97 cm = K-verdi 0,51.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha laksen til mat siden den var hans største fisk?

I ditt innlegg i går kl. 16.03 var begrunnelsen denne:

Helt enig i at den skulle vært satt ut igjen men Roy som fikk den fikk kjørt kleppen inn i magen på den i kampens hete.Ikke enkelt og få dem opp igjenom 2oo mm hull.

Forøvrig var fiskens k-verdi meget dårlig og fisken burde vært satt tilbake. 4,7 kg og 97 cm = K-verdi 0,51.

jeg vet godt at jeg skrev det i går men vi pratet sammen i morges og da fortalte han det,fisken er spist opp alt så den kommer ikke ut igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet godt at jeg skrev det i går men vi pratet sammen i morges og da fortalte han det,fisken er spist opp alt så den kommer ikke ut igjen

Spist eller ikke spist. En dau fisk er en dau fisk uansett. Og om den blir satt ut og ikke spist, så svømmer den like dårlig.

Men det er vel kanskje ingen dårlig idé om man tar seg tid til en ekstra kikk på fisken før den kakkes?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig var fiskens k-verdi meget dårlig og fisken burde vært satt tilbake. 4,7 kg og 97 cm = K-verdi 0,51.

Hehe, jeg regna også ut k-faktor før jeg skreiv mitt første innlegg i denne debatten, men jeg synes 0,51 var så lavt at jeg begynte å tvile på snørrhuets evne til å bruke en kalkis.

Til alle dere som synes det er vanskelig å skjønne om en fettfinnefisk er tynn eller ikke:

http://asf-ca.sitepreview.ca/docs/pages/salmometer.pdf

Hvis man har med denne i fiskeveska er det fort gjort å se om fisken er i normalt godt hold. Tabellen gir ikke lengde og vekt for k-faktor lik 1, men den gir en god pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann lærer så lenge man lever jeg setter ut ca 60 % av all fisk jeg tar så har faktisk ikke noe dårlig samvitighet

Men avkrokings matte skal jeg ta med meg ut i dag der fikk jeg et bra tips.

Du får ha skitt fiske da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.