Gå til innhold
Fiskersiden

En kort rapport uten bilder


Tequila
 Share

Recommended Posts

På grunn av familieforøkelse og generelt travelt så har tiden gått med til kjøp av fiskeutstyr (mye finske smykker) og ikke bruk av dette, og etter mange måneder med fiskeabstinens så var det endelig godt å pakke utstyr igjen.

Årets første hyttetur stod for døren og utstyret ble pakket med til tross for en svak protest for kona og når den to delte karpestanga ble lagt på toppen av haugen og fremover i bilen...., så var hun nok ikke så sikker på at det var rett julepresang hun hadde kjøpt til meg :lol:

En av årets største overraskelser tikket inn på mobilen når vi endelig hadde kommet oss inn i hytta - Dragene hadde slått Oilers igjen og ledet 2-0 i kamper. Perfekt start på helgen :)

Har bestadig hatt lyst til å utforske ett område ved hytta og etter noen meldinger med S.Eie for ett par år siden så var jeg sikker i min sak og endelig skulle jeg og guttungen få prøvd oss i området. Spenningen var derfor stor når jeg endelig fant et sted å parkere bilen (håpet at det ikke stod en bonde og truet meg med traktor når jeg kom tilbake igjen). Og for en plass - nydelig her luktet det SØ.

Guttungen hadde fått lettere ADHD og spratt nedover jordet - ivrig etter å få fisket :) gjør ikke noe det, gjør det lettere å få fisket i årene fremover.

Og som vanlig når han og jeg er å fisker på hytta så var det en bitende sur vind og snøvær, men vi fikk da satt opp stengene og begynt fiskingen både med sluk og med makrell.

Det tok ikke lange tiden før jeg hadde en SØ etter og noen kast etterpå satt årets første SØ. Den var ikke stor men den var etterlengtet. Dessverre så hadde den en god del lus på seg. CPR - og bilde ble sendt til MMS-bloggen men det ser ut til at jeg ikke er MMS-blogger lenger på FS-siden.

Satte ifra meg slukstangen og konsentrerte meg om min nye karpestang og baitrunner snelle. Hadde laget til noe provisorisk oppheng men hadde til og med med perler m.m. og jammen fikk jeg ikke den første fisken på stanga. Den var en glupsk skrubbe (er det der skrubbsulten kommer fra :lol: ) og den måtte dessverre bøte med livet. Overkill på stanga men den første var landet.

Etter dette ble det dødt, og vi var antageligvis litt sent ute, og traff akkurat på fjære sjø.

På søndag tok jeg med guttungen og den største jentungen ned på brygga nedenfor hytta for å fiske ett par timer. Guttungen tok årets første fisker 5 lyr på 5 kast og er blitt en lyr konge - han har knekt den koden. Selv så fisket jeg kun meite med makrell den dagen og det var helt dødt en god stund. Tror ikke at opphenget mitt virket som det skulle, men.... ihvertfall så begynte jeg å få mistanke om at noe var bortpå selv om det ikke raslet ut. Så jeg løftet og sveivet og det virket som om det var noe på. Når det nærmet seg overflaten (10-15 meter under) så var det bom stopp og bang så kom utraset - steike meg for noen krefter - klarte å stoppe det etter noen meter - pumpet inn og bang så kom kom et nytt utras - pumpet inn og bang et nytt lite utras og slakt......... fa.. og det viste seg at fortommen var rett av....... :angry2:

Nok om det - når vi kom hjem igjen så tikket det inn en ny melding Dragene hadde slått Oilers igjen :lol:

Så til spørsmålet - guttungen spotta noe i overflaten når han fisket - en rødbrun "mark" på + 5 cm som buktet seg bortover - hva kan det være?

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott og flott - ikke korrekturlest ihvertfall men......

Noen tips om fisken jeg hadde på?

Lyr?

De jeg har fått har så godt som uten unntak kommet lett inn, helt til de glir over marbakkanten. Da er det tverrvending og bånn gass.

Dette gjelder iallefall lyrene på 5-6 kg jeg har fått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.