Gå til innhold
Fiskersiden

FiskeLines fiskerapporter


fiskeLine
 Share

Recommended Posts

Tror jeg gjør som Laksefiskern og lager min egen lille fangstrapportråd som jeg kan fylle på etter hvert.

I dag 20. januar: Liten tur ut med resultat to torsk på henholdsvis 1 kg og 2.2 kg. Begge fikk leve videre da de var kroket veldig skånsomt og jeg heller ville ha SØ. Tror jeg begynner å bli besatt, men venter spent på de oppvarmende vikene som bare skal fylles av børstemark og SØ [ :D ] Det blåste kaldt og jeg sto og tenkte på Trym og Erlend som hadde vært ute hele natten. Stakkars [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av caddis

Hvor er det du fisker Line ???

Jeg har ikke funnet på så mye nytt i det siste (så det er jo stort sett fornebu rundtomkringlittheroglittder) men i dag har jeg testet ut et nytt sted, blant mange gode tips jeg har fått PM. Og siden noen har gitt meg det PM vil jeg ikke si hvor det er [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

Ikke noe problem det Fiskeline er ikke ute etter noe sted, men vil gjerne at du skal få denne sjøørreten[ :D ]

Hehe...på PM å se, er det mange som har tatt meg under sine lune vinger for å si det sånn [ :D ] jeg har trua på medio mars. Inntil da skal jeg kose meg med småtorsken. I.o.m at jeg har bestemt meg for å studere videre, har jeg også bestemt meg for å ta noen hvilemåneder med jobbing og da, ja da skal du se det blir artsmangfold og SØ i fleng!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville lagt vekk sildeslukene foreløpig, FiskeLine, og heller satset på den mer skjeformede Seatrout Spoon. Kjøp den i fargene hvit, gul/orange, og grønn/hvit, og du burde være godt forspent. Deretter finner du deg en strand med litt typisk leopardbunn, eller i det minste noen steiner og tangflekker - gjerne en langgrunn strand, slik at vannet varmes opp noe i forhold til dypere vannmasser. Med Seatrout Spoon fisker du bra på så grunne områder som 30-40 cm. Og du vil bli forbauset over hvor grunt SØ'en står. Tidvis ligger den nesten oppå land!! Tenk derfor nøye gjennom hvordan du nærmer deg stranden. Kommer du baksende ned til stranden og begynner å kaste, så er fisken borte før du rekker å se at den i det hele tatt var der. Tips: nærm deg stranden fra siden, og kast langsmed strandkanten, gjerne bare 2-3 meter ut fra strandlinjen. Med sildesluk, som du sier at du bruker, så vil sluken subbe langs bunnen ved slik fiske. Seatrout Spoon, derimot, holder seg høyt i vannet selv ved sakte innsveiving, og har i tillegg en sinnsyk gange i vannet! Sildeslukene tar du frem igjen når sjø-temperaturen blir noen grader høyere og SØ'en blir litt mer aktiv på noe dypere vann.

Var selv ute og fikk 2 små SØ'er lørdag. Sola skinte, og den langgrunne, sørvendte vika nesten kokte av SØ. Mye smått, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tre venninner har fnist oss gjennom fire timer på Snarøya nå. Ikke fordi vi trodde vi skulle få noe, men fordi vi synes at de er fint der. Hadde med oss en liten søt puddel som nå lukter røykskadesalg av all bålrøyken. Det gjør for øvrig vi også. Det var så godt som nesten en blankingstur for alle. Jeg fisket nesten puddelen, klusspåsnøret fisket meg, de andre fisket hverandre og til slutt fikk jeg en liten ekkel snegle som luktet PYTON. Det var det...dersom Espen gidder kan han legge ut en liten stemningsrapport fra mobilen. Ikke for at det er noe særlig å se på men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny type fiskerapport: https://www.fiskersiden.no/forum/espen/topic5946.avi (PS. Blir glad om ikke alle plutselig får en god idè nå! Hehehe...)

Det er viktig å kose seg på tur, spes når det ikke biter, og dere ser ut til å ha funnet balansegangen der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Breiflabben

Tenk derfor nøye gjennom hvordan du nærmer deg stranden. Kommer du baksende ned til stranden og begynner å kaste, så er fisken borte før du rekker å se at den i det hele tatt var der. Tips: nærm deg stranden fra siden, og kast langsmed strandkanten, gjerne bare 2-3 meter ut fra strandlinjen.

Så det at vi kommer hompende ned på stranda, slipper løs bikkja, sleper tømmerstokker nedover mot vannkanten, fyrer bål og står og roper og fniser det hjelper altså ikke på fangsten [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.