Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Østfold


 Share

Recommended Posts

sluk! om du tenker på hvilke sluker jeg benyttet meg av så var det morild sea trout 13gr sølv og blå med hvit flue, møresilda 18gr holographic sølv med sort rygg og noen abu garcia kroker jeg kjøpte som ett sett for sjøørret fiske! vært en del bom turer nå, men sitter vel snart får jeg håpe <_<

Tenkte å prøve meg på lervik senere!! noen som har noen tips om hvor på lervik jeg burde prøve meg?

Møresilda 10g blank/rød har gitt meg noen fine fangster på dypeklo. Gå over gangbrua og til venstre. fisk deg derifra og utover mot "det åpne havet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møresilda 10g blank/rød har gitt meg noen fine fangster på dypeklo. Gå over gangbrua og til venstre. fisk deg derifra og utover mot "det åpne havet".

Hehe, tror jeg har vært all over på dypeklo de siste dagene;) men hadde en grei SØ etter kroken igår men den ville ikke hugge ordentlig.. bare smakte litt på sluken!! men har jeg for store/tunge kroker tru?? ser alle fisker med 10-13gr?? har minimalt med så små/lette kroker, har kun fra 13 og opp til 22gr!!

Endret av borninsin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror jeg har vært all over på dypeklo de siste dagene;) men hadde en grei SØ etter kroken igår men den ville ikke hugge ordentlig.. bare smakte litt på sluken!! men har jeg for store/tunge kroker tru?? ser alle fisker med 10-13gr?? har minimalt med så små/lette kroker, har kun fra 13 og opp til 22gr!!

jeg har fått endel på møresilda blå/blank 6 gram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe annet enn det jeg har meldt inn her, som ikke er det helt store å rope hurra for.

Få til noen turer bør vi klare, men trur ikke jeg klarer noe føre søndagen. men hva med deg?

Blir nok en tur imorra regner jeg med... ikke fått vifta med stenger på 14 dgr,så er klar som et egg nå..

Som vanlig så klarer jeg ikke la være å bestille nytt utstyr så venter på Guideline Expedition 9,6" skal komme..hehe.. Aldri vondt med ny haspelstang..

Endret av nox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror jeg har vært all over på dypeklo de siste dagene;) men hadde en grei SØ etter kroken igår men den ville ikke hugge ordentlig.. bare smakte litt på sluken!! men har jeg for store/tunge kroker tru?? ser alle fisker med 10-13gr?? har minimalt med så små/lette kroker, har kun fra 13 og opp til 22gr!!

Da anbefaler jeg deg å gå til innkjøp av noen lettere sluker, skal ikke se bortifra at fisken brått sitter da se <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minste gutungen hadde bursdag idag og fikk da ny fiskestang og da måtte vi såklar ut å ptøve den:) så vi dro en tur ut å skjeberkilen marina

jeg tokk med kjærringa også sånn at hu kunne hjelpe han med å fiske litt sånn at jeg også fik tatt noen kast.vi var der ute i 20-25 min og jeg fikk en liten tass på ca 100-200 gram som fort kom tilbake i sitt rette element:) Virker som om det er enel fisk ute på den marinaen der selv om mye av det er smått...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på lervik til morgenen idag fra klokken 8 til halv 10 og der var det helt dødt og samme på mærrapanna!

Noen som har noen gode fiskeplasser å fortelle om rundt hvaler, øyenkilen, hankø, lervik og dypeklo eller andre steder rundt i det området??

Å tips til gode sluker eller andre tips? setter pris på alle tips å råd;) !!

Hei :-)

Når det gjelder sluk/ wobler, så bruker jeg kun 2 ting (stort sett) på våren (Mars-Mai) og det er en wobler som heter Magic Minnow. Den tror jeg ikke du får tak i Norge. Jeg kjøper den fra Danmark. Den er dødelig effektiv !!! + at jeg bruker Vouksi Raksi med ekte brisling som agn. Min kompis og jeg dorger mye i Onsøy landet, da spesielt rundt Hankø.

Her er bilde av wobbel :

http://grejonline.dk/image.php?varenavn=Ma...Minnow_Seatrout

Den helt til høyre. Perle farget med røde prikker

Skitt fiske videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,er det flere enn meg som har merket brå nedgang i sø-fisket de siste dagene(når nordadraget kom)?

Tja...

Var ute igår morges en tur i Hankøsundet. Det ble 2 ørret av små kaliber. De fikk vi rundt 0730 tipper jeg. Surt som f... Hadde noen få napp til før vi ga oss rundt 11. Det er ikke knall bra hver dag !! Da hadde SØ fisket blitt kjedelig hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på lervik idag! var masse vak og masse måker som godtet seg med børstemark, men ville ikke sitte idag heller!

fikk kjøpt meg 4 nye kroker idag.. kjøpte 3 stk viking herring:

http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfov...aspx?plid=36556 denne bare i 13gr og en lik med blå rygg + en annen viking sluk som er grønn/gul/gull glinsende tigrete!

Åsså en sluk lagd av ett merke som heter falcon som han sa var en kjempe bra sluk til sjøørret å at han hadde fått masse med den.. den har en rød/oransje glinsende rygg med sorte prikker og sølv/hvit på den andre halvdelen! 13gr dette åsså så nå er gnisten tilbake og blir en tur ut imorgen tidlig for å teste de nye krokene!

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært ute i de siste dagene , det har vært tregt fiske . Var på Oven noen timer nå i kveld uten å se eller å kjenne noe . Disse dagene opplever vi hvert år på våren , det er vel festkalas der ute etter selektivt bytte tror jeg , men vi får stå på , en dag så er det texas igjen . D :( et er dette som gjør dette fiske utfordrende og spennende , det finnes ingen absolutt fasit .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært ute i de siste dagene , det har vært tregt fiske . Var på Oven noen timer nå i kveld uten å se eller å kjenne noe . Disse dagene opplever vi hvert år på våren , det er vel festkalas der ute etter selektivt bytte tror jeg , men vi får stå på , en dag så er det texas igjen . D :blush: et er dette som gjør dette fiske utfordrende og spennende , det finnes ingen absolutt fasit .

Fasiten finnes gudskjelov ikke,nei.... Men har på følelsen at mye fisk er i ferd med å flytte seg utover imot saltere vann,ihvertfall på et par av stedene "mine",dette skjedde ifjor sånn ca halvannen mnd tidligere.Den strenge vinteren osv osv...ps:ble tatt en sø på 5,8kg i Oslofjorden idag(grønn wolly)ikke dårlig i sjøen!Det at nordadraget gir negativt utslag,tilstedeværelse av fisk,men pirkete og kresen)kan tyde på at temp i sjøen er i "forsommermodus",har selv merket meg over mange år at nordadraget virker mere negativt da(i nevnte modus)enn hva det gjør tidligere på vinteren og kaldere vann.Ennå et velkomment naturtegn.. ;) Da blir det utaskjærs til helga med store fluer og inntrekk med stanga imellom beina,deilig når bråstopp...istedenfor denne pirkinga"og sakte inntrekk.pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er kansje litt på kanten, men mange av oss i Østfold drar jo til Sverige å fisker. I går så var det naboen og jeg som var på Påskens store ekspedisjon. Vi la i vei inn i det ukjente litt over fem på morgenen og nesten på høyde med Uddevalla satte vi kursen utover mot saltvann. vi lette oss frem til Åbyfjorden hvor vi prøvde to plasser. Første stopp ble Vrångebekk. Her vaket det i et sett, men det var helt umulig å svinge stanga. Brunalgene løsnet fra bunnen i store seige flak. Ytterst i fjorden lå Slevik, Skrives med svensk æ, Her var det bedre, og plassen ga i fra seg 5 ørret. 3 på meg og 2 på naboen. Alle var under målet og ble gjenutsatt. Vi dro igjen videre og prøvde oss på et sted i Brufjorden som heter Tuntorps Sandvik. Her fikk jeg turen største ørret. en utgytt hanfisk på drøye kiloen. Den gikk også i retur. Siste stopp ble Knarrevik nord for Strømstad. Jeg var heldig her også og fikk en ørret på sine modige 6hg. Faktisk turens fineste fisk. Feit som en julegris.

Kan anbefale alle å sjekke ut www.skagerrakfisk.com. Her kan man laste ned en 16 siders PDF fil med 30 ørretplasser mellom grensa og Gøteborg. Med Eniros karter og flyfotos i tillegg så finner man frem så lett som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp klokken halv 7 idag og var på lervik rundt 7 tiden.. stod der en time, men null tegn til fisk så bestemte meg da for å dra til mærrapanna.. men heller ikke der var det ett minste tegn til fisk!! Bøir en tur ut i 5-6 tiden idag.. da farer det til dypeklo eller slevikstranda!!

Lykke til, håper du treffer på noen SØ der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn alle sammen!

Var ute selv på søndagen nå sammen med en kompis og vi fikk begge fisk. Morro som bare det, var også mye liv i vannet ellers. Fisk som svømte etter flua flere ganger var det også. Det er artig. Da er det hvertfall ikke dødt.

Har fiska flere ganger i påsken når det var lavvann og ikke fått noe som helst og nå på søndag var det høyvann og da var det som sagt masse liv. Begynner nesten å tro litt på det mange sier om at det er mer liv når det er/går mot høyvann.

Nå er ikke jeg så veldig erfaren enda, men sånn som jeg skjønner dere så begynner det altså å bli litt for varmt i vannet til å fiske på grunnene? Vi må altså bevege oss litt dypere ut? Men SØ er vel fortsatt en fisk som tas relativt nærme land? man må kanskje bare finne steder for det går fortere over til dypere og kaldere vann? Skjønner jeg det litt rett da kanskje :)

Er leopardbunn alltid en hit eller må man tenke litt annerledes på senere vår og sommerfiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er kansje litt på kanten, men mange av oss i Østfold drar jo til Sverige å fisker. I går så var det naboen og jeg som var på Påskens store ekspedisjon. Vi la i vei inn i det ukjente litt over fem på morgenen og nesten på høyde med Uddevalla satte vi kursen utover mot saltvann. vi lette oss frem til Åbyfjorden hvor vi prøvde to plasser. Første stopp ble Vrångebekk. Her vaket det i et sett, men det var helt umulig å svinge stanga. Brunalgene løsnet fra bunnen i store seige flak. Ytterst i fjorden lå Slevik, Skrives med svensk æ, Her var det bedre, og plassen ga i fra seg 5 ørret. 3 på meg og 2 på naboen. Alle var under målet og ble gjenutsatt. Vi dro igjen videre og prøvde oss på et sted i Brufjorden som heter Tuntorps Sandvik. Her fikk jeg turen største ørret. en utgytt hanfisk på drøye kiloen. Den gikk også i retur. Siste stopp ble Knarrevik nord for Strømstad. Jeg var heldig her også og fikk en ørret på sine modige 6hg. Faktisk turens fineste fisk. Feit som en julegris.

Kan anbefale alle å sjekke ut www.skagerrakfisk.com. Her kan man laste ned en 16 siders PDF fil med 30 ørretplasser mellom grensa og Gøteborg. Med Eniros karter og flyfotos i tillegg så finner man frem så lett som bare det.

den linken virker ikke...

Endret av østfoldgutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis. Satt den på en av de nye slukene du kjøpte eller? Tok du den ved stupetårnet da, eller fikk du den i innløpet mot brua?

Takk, takk :)

Jepp satt på en av de nye ja.. satt på en falcon sluk!! Innløpet til brua ja!! etter en runde rundt hele dypeklo uten ett eneste napp og turen egentlig var på vei hjem igjen.. gikk å banna å svertet og var flyforbanna å så vaket det brått ved innløpet og jeg hev ut sluken og brått satt den gett!! morro :)

Åssen setter jeg inn bilder forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.