Gå til innhold
Fiskersiden

Øye på stang trenger ny keramisk ring


Remy
 Share

Recommended Posts

Jeg ser du har fått et tips fra Espen - det er bra.

Beklager at du ikke fikk svar tilbake på SMS. Jeg kunne svart deg i natt, men valgte å la deg sove uforstyrret fra meldingslyden på mobilen din.

Jeg driver ikke med dette lenger i stor scala, fordi det ikke er regningssvarende å påta seg slike småjobber for andre. Stenger er blitt såpass billige at skal en dekke utgifter til ny ring, tråd, lakk og arbeid , særlig når man ikke har et permanent stående verksted og må rigge opp utstyret, og ha litt igjen for arbeidet, lønner det seg ikke lenger å ha noe tilbud om dette. Så utstyr er stablet unna og brukes bare når jeg selv trenger å ruste opp stangparken, kamerater ønsker i sosiale vinterkvelder å sette utstyr i stand for den kommende sesongen eller det er noe større prosjekter som skal gjøres – á la totalrenovering eller mindre reparasjoner av stenger med større affeksjonsverdi enn rene bruksstenger.

Forøvrig kjøpte jeg tørkestativet mitt fra Destination Fishings konkursbo, det eneste de hadde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

dette er da ikke stor hokkus pokkus. Kanskje vanskeligere å få det til å bli fint, men bør ikke være stor sak. Er flere i haugesunds området som kan det å bygge stenger, men som laksefiskeren sier lønner det seg kanskje ikke om det er en rimelig stang og man må få andre til å gjøre det for seg.

oohaga; er en i haugesund området som kan holde kurs i stangbygging, mulig du kan kontakte ham for å gjøre jobben for deg eller for å lære hvordan.. Men som sagt er det rimelig enkelt å gjøre dette selv. Fins bøker om emnet som er greie å følge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er da ikke stor hokkus pokkus. Kanskje vanskeligere å få det til å bli fint, men bør ikke være stor sak. Er flere i haugesunds området som kan det å bygge stenger, men som laksefiskeren sier lønner det seg kanskje ikke om det er en rimelig stang og man må få andre til å gjøre det for seg.

oohaga; er en i haugesund området som kan holde kurs i stangbygging, mulig du kan kontakte ham for å gjøre jobben for deg eller for å lære hvordan.. Men som sagt er det rimelig enkelt å gjøre dette selv. Fins bøker om emnet som er greie å følge

Takker for svar Rune :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det en bruksstang så kan du jo vurdere den lokale yrkeskolen. Jeg fixa min storfisk stang i glassfiber der. Den hadde knekt en fot fra toppen og blei reparert med en bit karbon fra noen karbonstenger som blir brukt i Nordsjøen og en stangring og en toppring. Latt stå i dreibenk natta over for att lakken skulle tørke. Resultatet blei ikke profft på noen måte, men stanga virker som bare juling og er sterkere enn noen sinne. Helt speller gratis minus to stangringer.

Risken er jo at alt går til helvete da og stanga blir ubrukelig, men det er jo ikke rare opperasjon sånn egentlig så det burde gå fint. Finnes alltids en elev som har litt fiskeinteresse som skjønner viktigheten av og skjønner att "go-stanga" er som et kroppslem på samme måte som tærna og behandler utstyret med såpass respekt at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.