Gå til innhold
Fiskersiden

Oselvo 2009


LeifJ
 Share

Recommended Posts

Då er "solbrille-sesongen" igang i Oselvo. Var fleire ivrige fiskarar i elvo idag for å sjå om det er fisk på gang. Litt tidleg enno, men ikkje heilt umogleg at ein og annan laks kan ha gått på elvo.

Sjølv om det var kanonelv, mildt og fint og ein fin sørleg vind var det ingen laks å sjå, men det går ikkje lang tid no.

Tok nåken bilete med mobilen frå Leirhølen og Kvernhushølen/fossen

Kvernhushølen

79332_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/31879/79332.jpg

Fossen

79336_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/31879/79336.jpg

Leirhølen og oppover mot Kvernhushølen

79333_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/31879/79333.jpg

Skal seia frå når vi begynner å sjå liv.

Endret av LeifJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan er det med fiskekort i Oselva?

Kan "vanlige" folk kjøpe kort i den elva?

Når starter/startet salget av kort?

Elva åpner?

I nedre del av elva blir det solgt 8-timars kort. Soneinndelt. Det er først salg for medlemmer av Os JFL, og deretter blir kort solgt på MX-sport på AMFI Os. Der kan alle kjøpa.

På området kalt "Kremretten" blir det solgt sesongkort. Det er ope for alle og kan mellom anna kjøpast her:

http://www.prohd.no/Frames/Oselva%202009.html

På MX-sport startar salget medio mai.

Elva er open frå 1. juni til 15. september.

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde litt god til før dugnaden i gårkveld, så tok ein liten tur i Kvernhushølen for å sjå om det var noko. Elva har gått kraftig opp etter regnet dei siste dagane så no er det fine forhold igjen.

Stod eit kvarter eller så utan å sjå noko, men så...

ut frå møkrket kom det siganed eit skikkelig beist. Seig ut i midten av hølen, stod det eit minutt eller så bare for å visa seg skikkelig fram, før han bare seig tilbake i mørkre det han kom frå.....

Det var ingen liten laks, vil tru ca 10 kg.

Og kva vi gjorde på dugnaden etterpå kan du sjå her. Bla litt nedover på sida til du finn bryggebygginga

http://www.prohd.no/Frames/Oselva%202009.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm

Gamlebrygga i Sone III er oppe og går igjen :)

Om ikke annet trenger vi den for å krype ut og kikke på tertene som pleier å henge under kanten, der ute :)

De har aldri vært lette å ta, men gud hjelpe meg så mange timer jeg har lusket på dem. Ifjor var desverre brygga i så livsfarlig forfatning at jeg aldri kom meg ut.

Husker at jeg og Oteren brukte en lang dag på forefallende opprettingsarbeide et av årene før BS forsvant ut, men det var ikke mye igjen av det i fjor, ihvertfall.

Toppers!!

Kanskje kjøper jeg kortet i år også :)

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fisket i Oselven, men kunne godt tenke meg en tur eller flere.

Er det noen som kjenner elven godt som kunne tenke seg å guide meg og ellers gi meg noen gode tips så hadde jeg satt stor pris på det.

Det er bare å ordne nokre kort i sone 2 det Svein så skal eg ta turen over og guide deg litt. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må selvfølgelig passe med friperiodene mine. Sone 0 og 1 kan også vere bra hvis det er godt med vatn i elva.

Ellers er "Vaskerelva" her på forumet ein luring i denne delen av elva.

;) Og om Helge er ute i Nordsjøen når du skal fiska, Svein, er eg klar som eit påskeegg. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Og om Helge er ute i Nordsjøen når du skal fiska, Svein, er eg klar som eit påskeegg. :unsure:

Da er jeg jo bare nødt til å få meg et kort eller flere i sone 2. Når Helge, Even og Vaskerelva stiller som guider bør jeg ikke la anledningen gå fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg....

jeg kjøper nok kortet på kremretten i år også. Det får briste eller bære :)

Får bare håpe vannet kommer mens jeg har tid, og at jeg klarer å lure med meg PerH i år igjen. Alle er velkommen til å drikke kaffe og røyke små sigarer, mens vi venter i gapahuken på at laksen siger opp i sone 3 :)

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert på MX i kveld og sjekka mappa, der er plenty av kort i juni sone 5, 0, 1 sone 3, 4 er det mulig å få kort 2 Juni - løp og kjøp ;);)

Sone 2 er der masse ledig i juli, august og september.

hørt de har 30% på utstyr på Torsdag, men dette er ikke bekreftet :):o

Da har jeg vært å kjøpt første dose med kort. Jeg vet ikke helt om jeg er enig angående masse ledige kort i sone 2 i juli, august og september. Noe var der, men stort sett natt-kortet. Jeg fikk meg et kort i midten av august. Det var det første ledige av dags/kvelds-kortene. (Og jeg var først i "køen" der oppe i dag).

Men i de andre sonene er det en god del ledige kort.

Det var ikke akkurat kø på mx i dag. Jeg kom først og det var ingen i kø bak meg. Kortsalget begynte for øvrig kl 17.00. Ikke 16.00. Så jeg fikk meg en time med venting først.. Noe som føltes veldig nødvendig siden det uansett bare var jeg som skulle kjøpe kort. haha.. Men jeg fikk gjort unna litt nødvendig shopping, så det gjorde ikke så mye.

Tidligere år når jeg har vært der så har det vært kø når kortene har blitt lagt ut.. Gjerne lang kø også.

Så jeg syns det var rart at ingen andre dukket opp. (Uten at det heller plaget meg så veldig)

Skal bli kjekt med noen turer til os igjen. Det ble ingen tur i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på MX i går,kom også "først" men for tidlig :lol:

Men tok meg heller en raspeballmiddag mens jeg ventet.

Ikke veldig kø nei, men det kommer vel av at de fleste kortene er hanldet inn av medlemmer o.l. fra før av.

Var noe ledig her og der, men så skal det passe inn med skiftarbeid...sukk <_<

1600-0000 kort var det ikke mye av,men natt derimot....!

Er det noen soner som blir "mørkere" enn andre på natta?

Fått handlet inn noen kort, så nå er det bare å vente på regnet........:P

Ser jo veldig lovende ut....hahaha B)

Endret av MasterK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.