Gå til innhold
Fiskersiden

Påsketur i Etne


truttakiller
 Share

Recommended Posts

Er en liten tur i Etne nå i påsken for å feire tante sin 60 års dag.

Stengene måtte selvsagt være med, selv om jeg var usikker på om jeg fikk muligheten til å stikke av....

I går fikk jeg muligheten og hoppet i bilen for å fiske :D

Etter å ha sanket litt blåskjell var jeg endelig klar for litt fiske i Etne. Gamle minner strømmet på da det sikkert er 10 år siden jeg fisket her sist. Har fått noen flotte fisker her som gutt / ungdom, så jeg gledet meg enormt.

Skuffelsen var stor da det første som møtte meg var et fiske forbudt skilt på brygga :) alt var bedre før.....

Når jeg sto der med skiltet kom en mann bort til meg og sa at det var fiske forbudt. Fortalte da om at jeg var på ferie, og at jeg hadde fisket mye her som barn da min mor var fra Etne. Da fikk pipa en helt annen lyd, og jeg kunne fiske så mye jeg ville :D

Selv om forholdene var ræva (fjære så det holdt) fikk jeg lurt opp 5 - 6 sandflyndrer (max 500 gram), og etter et par timer kom endelig denne karen opp

79468_s.jpg

Flott spette på 1,72 kg.

79469_s.jpg

Ikke den største spetta jeg har tatt her i Etne, men superfornøyd :)

Må nok tilbake en tur i sommer. Onkel har kjøpt seg båt som jeg kunne låne så mye jeg ville :D

God Påske folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Nydelig spette, Trutta, fiskeforbudskiltet er nok beregna på den store mengde av utlandske arbeiderer som nytta bryggene til kosefiske kvar gang dei hadde fri. Dette irriterte nok enkelte då det ofte låg att boss og fiskeavskjær som tiltrakk seg måker, måker som kunne sleppa etterlatenskaper på båteigarane sine stoltheter. :)

No er jo anntall gjestearbeidere betydeleg mindre, og med korrekt norsk uttale ordner det seg med fisketillatelse på bryggene, sjølv for ein bergenser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.