Gå til innhold
Fiskersiden

kokkelering byttes mot fiske


laksegal
 Share

Recommended Posts

Jeg blir helt syk av tanken av å må vente helt til 27/6 før min laksesesong begynner. Det setter lommeboken en effektiv stopper for, derfor tilbyr jeg mine tjenster som kokk mot att få fiske. Jeg har jobbet som kokk omtrent hele livet og fisket laks i ca 20år med blandat resultat. Jeg har fisket i Numedalslågen, Suldalslågen, Rauma, Orkla og Gaula. Det hade varit morsomt att få prøve lykken ett annet sted, men allt er selvfølgelig intressant. En gång Laksegal alltid Laksegal :) Hvis noen er intressert send pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et desperat forsøk fra en like desperat laksefisker :)

Spørs om noen er SÅ glad i mat da laksegal :)

Husk, det er bare en fisk :)

Heldig jeg, som skal hyre deg i sommer. Vekk med Fjordland, egg & bacon, pølser med ditt og pølser med datt. :)

Men ble litt skeptisk her nå, er mannen egentlig helt til å stole på (rent mentalt) ?

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et desperat forsøk fra en like desperat laksefisker :D

Spørs om noen er SÅ glad i mat da laksegal :D

Husk, det er bare en fisk :P

Heldig jeg, som skal hyre deg i sommer. Vekk med Fjordland, egg & bacon, pølser med ditt og pølser med datt. :)

Men ble litt skeptisk her nå, er mannen egentlig helt til å stole på (rent mentalt) ?

Nei, er nok ikke helt til å stole på, er rammet av en alvorlig laksepsykose. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..det kan fort komme en brisen Rigor Mortis luskende ibuskene også, og han er ukontrollerbar!

Det hadde jo vært moro igjen Rigor, du husker sikkert åpninga ifjor :)

Pølser på bålet og en skarp en, og myttji lakseprat. Det er det som er 95% av laksefisket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nog jeg skal stille meg nedenfor eller ovenfor avhengig av vilken vei vinden blåser og grille litt kamskjell og asparges med en deilig sitron/kaviarvinaigrette til, så skal vi se om ikke det kan funka. ;)

Ja det er ikke dårlige greier det, men da det er Lakse fiske er det 1 ting som gjelder det er brød med PULTOST

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke dårlige greier det, men da det er Lakse fiske er det 1 ting som gjelder det er brød med PULTOST

:)

Herre jemini - for et scenario!

Rigor lusker halvfull langs breddene for å finne igjen rette vogna, gløttene ut over strømkantene mens han finpusser detaljene på historien om siste mista fisk. Silver sitter å tenker på hvordan han kan få seg noen timer søvn før morraøkta klokka halv fire mens han pirker størkna lakseblod av neglerøttene med tannpirkeren og spyler laustenna i konjakk. Idyllen forstyrres bare ørlite av Maos stadige klaging over flueføret, som stundom blir avbrutt av sure pultostrap som for en stakket stund overdøver odøren av gamle, lappede vadere...

Vel, vel - så langt sånn cirkus ved det normale. Men inn i det miljøet kommer en kokk som prostituerer sine gastronomiske talent i bytte mot laksefiske og serverer pent dandert asparges og kamskjell med vinagrette til folk som "ælske pøls"..? :)

Husk nå i det minste å vaske bordduken da gutter - eller bedre; brenn den før kokken ser den! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel - så langt sånn cirkus ved det normale. Men inn i det miljøet kommer en kokk som prostituerer sine gastronomiske talent i bytte mot laksefiske og serverer pent dandert asparges og kamskjell med vinagrette til folk som "ælske pøls"..? :o

Sjeldent har vel uttrykket "perler for svin" vært mer passende.... :P

Ja det er ikke dårlige greier det, men da det er Lakse fiske er det 1 ting som gjelder det er brød med PULTOST

:(

Og dette er vel det nærmeste man kommer harakiri på kokkevis ;)

Endret av Noodles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi fisker vår faste uke på fjeset så begynner vi med en alvorlig høy sigarføring både på mat og drikke. Vi har som tradision att spise gåslever og ryper førsta kvelden, før att ettersom uken går så faller kvaliteten på det meste unntatt alkoholinntaket. Avsluningsmåltidet består av joikaboller med spagetti. Uansett jeg mener att man må kose seg maksimalt på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Dette er da helt normalt. Kokker som gir av seg selv og mye mat og drikke. Helt vanlig!

Om de ikke vil at du skal kokke så kan du være meg meg 1ste uka i august og fiske og kokke. Arne Brimi skulle vært med men måtte medle pass! Gratis opphold og fiske mot litt enkel kokkelering ved bredden av namsen. Bra fluevald og muligheter for alle typer fiske. Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Dette er da helt normalt. Kokker som gir av seg selv og mye mat og drikke. Helt vanlig!

Om de ikke vil at du skal kokke så kan du være meg meg 1ste uka i august og fiske og kokke. Arne Brimi skulle vært med men måtte medle pass! Gratis opphold og fiske mot litt enkel kokkelering ved bredden av namsen. Bra fluevald og muligheter for alle typer fiske. Velkommen!

:) Dette var svaret jeg ventet på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre jemini - for et scenario!

Rigor lusker halvfull langs breddene for å finne igjen rette vogna, gløttene ut over strømkantene mens han finpusser detaljene på historien om siste mista fisk. Silver sitter å tenker på hvordan han kan få seg noen timer søvn før morraøkta klokka halv fire mens han pirker størkna lakseblod av neglerøttene med tannpirkeren og spyler laustenna i konjakk. Idyllen forstyrres bare ørlite av Maos stadige klaging over flueføret, som stundom blir avbrutt av sure pultostrap som for en stakket stund overdøver odøren av gamle, lappede vadere...

Vel, vel - så langt sånn cirkus ved det normale. Men inn i det miljøet kommer en kokk som prostituerer sine gastronomiske talent i bytte mot laksefiske og serverer pent dandert asparges og kamskjell med vinagrette til folk som "ælske pøls"..? :o

Husk nå i det minste å vaske bordduken da gutter - eller bedre; brenn den før kokken ser den! :)

JA du skulle bare vist

:);):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre jemini - for et scenario!

Rigor lusker halvfull langs breddene for å finne igjen rette vogna, gløttene ut over strømkantene mens han finpusser detaljene på historien om siste mista fisk. Silver sitter å tenker på hvordan han kan få seg noen timer søvn før morraøkta klokka halv fire mens han pirker størkna lakseblod av neglerøttene med tannpirkeren og spyler laustenna i konjakk. Idyllen forstyrres bare ørlite av Maos stadige klaging over flueføret, som stundom blir avbrutt av sure pultostrap som for en stakket stund overdøver odøren av gamle, lappede vadere...

Vel, vel - så langt sånn cirkus ved det normale. Men inn i det miljøet kommer en kokk som prostituerer sine gastronomiske talent i bytte mot laksefiske og serverer pent dandert asparges og kamskjell med vinagrette til folk som "ælske pøls"..? :o

Husk nå i det minste å vaske bordduken da gutter - eller bedre; brenn den før kokken ser den! :huh:

Denne fantastiske beskrivelsen av et alldeles utenkelig scenario ved elvebredden hadde faktisk gått meg hus forbi........

:o:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner denne mannen, han skjemte klepper Teamet bort på Remmem Gard med mat langt over det vi fortjente.

Vi snakker perler for svin ja.

Nei her blr det 3 mnd med oppforing på Fiva House.

Kveldsmaten drikker vi med gjestene!!!!

Alex

Dette må sees.

Mitt favorittklipp fra youtube og passer i dette forumet her.

No moral! I just like that story,,,, Thats all

http://www.youtube.com/watch?v=1leLgTr9ytw&feature=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.