Gå til innhold
Fiskersiden

Kan noen hjelpe med plasser i næreheten av Kragerø?


Thomas94
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Snart begynner hytte sesongen i Kragerø kunne noen hjulpet å merke ut plasser i dette området, både fra land og båt.

Kart

mvh. Thomas

EDIT: Vær greie å lage forklarende trådtitler. Endret til noe mer forklarende trådtittel.

Endret av Thomas94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint på stabbestad,har fisket mye spesiellt etter s-ø i dette området. merket ut bra s-ø strekninger med grønn.

videre er bukta til høyre spennende etter mye arter på medium dyp,også de flate :)

veldig bratt rett utenfor det vi kaller for steinen,og her kan man få mye fint.... trekt garn med steinbit,og digre lyr her :glare:

merket av plassene jeg ville meitet med rødt.

lykke til. Bjørn

81528_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/32773/81528.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint på stabbestad,har fisket mye spesiellt etter s-ø i dette området. merket ut bra s-ø strekninger med grønn.

videre er bukta til høyre spennende etter mye arter på medium dyp,også de flate :)

veldig bratt rett utenfor det vi kaller for steinen,og her kan man få mye fint.... trekt garn med steinbit,og digre lyr her :)

merket av plassene jeg ville meitet med rødt.

lykke til. Bjørn

81528_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/32773/81528.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Hvordan flate tror du det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er (til tider) spennede på fiske på gunnarsholmen... Mitt i byen altså... Jeg sitter der ganske ofte. Er veldig lite fiske der akkurat nå av en eller annen grunn, men i løpet av året har jeg fått bergylte, sandflyndre, rødnebb, knurr og en del annet rart der... Polakkene får tydligvis steinbitt der, men har ikke sett noen selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du båt er det jo herlig å komme seg ut også. Vetsre Naus ved <Rauane er jo en fin plass for stor bergylte, lyr og torsk. Pers på ca 2 kg på bergylte og torsk på 7,5 derfra.

Ellers så har jeg tatt mye rart på utsiden av Jomfruland. Lange på 10, skate, rødspette, hyse mm.

Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du båt er det jo herlig å komme seg ut også. Vetsre Naus ved <Rauane er jo en fin plass for stor bergylte, lyr og torsk. Pers på ca 2 kg på bergylte og torsk på 7,5 derfra.

Ellers så har jeg tatt mye rart på utsiden av Jomfruland. Lange på 10, skate, rødspette, hyse mm.

Mikkel

Hvor langt ut fiska du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar som regel utgangspunkt i den gule staken sør vest for Jomfruland. Her er det ganske grunt og det skråner saaakte utover. Bunnen er helt jevn og det er ikke holdepunkter.

Rundt staken har vi fått bra med torsk. mellom staken og veste Naus et det et "høl". der hender det at pigghåen kan finne seg. jeg prøver meg bare frem der ute.

Har lyst til å prøve driftfiske, men strømmen kan være hard.

Vi hadde gps en gang. den viste 6 km/t effektiv motstrøm på båten. Vi holdt 12 km/t innaskjærs og 6 mot strømmen.

Har sett flott laks ol hoppe der ute og det er bra med agnfisk (makrell).

Ellers hender det at du kan dumpe opp i plasse i Jomfrulandsrenna der fisken nærmest står i kø. Har hatt på fisk som har stukket av med 1 kgs pilk.

Bare å prøve mulighetene er mange!

Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.