Gå til innhold
Fiskersiden

Bremseklosser til Ambassadør


jansenh
 Share

Recommended Posts

Hjelp! Jeg har mistet (?) en av sentrifugal bremseklossene til min CS6500Rocket. Hvor får jeg enklest tak i nye? På nett, eller i Stavanger området.

Hvis noen kan svare meg hvordan det er mulig å miste disse små tingene fra en snelle som knappt har vært åpnet, er jeg skyldig ett STORT takk. [ :D ]

mvh Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har intensjoner om ekstremt lange kast vil jeg råde deg til å bytte til vektene som brukes i vanlige 6000/6500. Når du åpner snella Rocketen i felt har disse vektene lett for å forsvinne. For å kunne bruke vanlige vekter må du også skifte ringen som vektene festes på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av abbor

Hvis du ikke har intensjoner om ekstremt lange kast vil jeg råde deg til å bytte til vektene som brukes i vanlige 6000/6500. Når du åpner snella Rocketen i felt har disse vektene lett for å forsvinne. For å kunne bruke vanlige vekter må du også skifte ringen som vektene festes på.

Bare pass på å dytte dem helt inn ved montering/demontering.

De orginale bremser MER enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 6500C Rocket ProShop som er en vanvittig snelle å kaste med - dvs. på godt og ondt.Jeg klarer ikke å tune bremsen på ordentlig vis selv om jeg har kastet med AMB siden -76. For å få til et kast, må jeg stramme den mekaniske bremsen ganske hardt, og selv da kaster jeg brukbart langt. Løsner jeg på den så er backlashen der med en gang.

Hvilken stangaksjon/lengde er optimal for denne snella? Hvordan stiller jeg bremsen for å unngå backlash men samtidig unngå å overstramme den mekanisken bremsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samma snella som deg P. Bacon, eneste problemet jeg har med den er om jeg justerer på kastebremsen slik at spola blir stående litt skjevt. Justerer du mer på den ene knotten enn den andre så blir den litt skjev. Jeg bruker en 10 fots 20-55grams stang, som er litt topp aksjonert. De fleste anbefaler vel stenger med parabolisk aksjon, selv så digger jeg ikke dette. Jeg stiller som relgel kastebremsen slik at, sene med svivel drar snøre av snella :D

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved nærmere ettersyn, så heter min 6500CS PROROCKET - rød, ser ut som en rød 70-talls 6000C dvs. uten de ekstra rillene på gavlene som basic 6000 hadde og den "ekte" rocket har. Kjøpte den fordi jeg synes den hadde en virkelig delikat rødfarge, samt at håndtaket er av flat gummi og ikke de runde (grusomme)som rocket ellers har.

Jeg stusser litt på innlegget ditt Laksemann (les 2 setninger frem:-)), fordi min har naturligvis justering på venstre side, mens den på høyre har liksom inngravert en markering på lagerkoppen. Kan jo selvsagt være kostnadsmessige årsaker (samme kopp på begge sider!)Jeg ringte også inn til dere en gang for noen år tilbake, og den personen som jeg pratet med mente at begge sider var til justering, og husker jeg ikke feil så hadde også jeg den gang høyre side skrudd helt inn og fikk backlash uansett - det var grunnen til at jeg ringte dere og ba om råd!

Nå har jeg skrudd høyre side helt inn, så får vi se om det løser saken når jeg kaster en gang i løpet av våren. men jeg tror at jeg er tilbake til scratch..

Jeg bruker forresten en BIOS 300cm 20-75 gram til denne snella. Har prøvd med en 270cm ABU BlackMax med kryss-surringer (94-95 modell-herlig stang!!), men den er for toppladet og det endte i backlash uansett.Har dog ennå ikke prøvd den på min grønne Vangen 3-delte laksestang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.