Gå til innhold
Fiskersiden

Kokos som smak til karpefisk


Bendik.Ø
 Share

Recommended Posts

Fikk en liten inskytelse når jeg leste Atle I sitt innlegg under "Utland".

Kokos/kokosmelk må jo være en bra smakstilsetning ved karpefiske. Noen som vet om agn som er basert på kokos, eller vet hvorfor ikke dette er brukt som smakstilsetning?

Kokosmelken burde jo være glimrende å bruke til å blande for (skyer helt sikkert mye, og legger seg som et deilig søtt teppe på bunnen)

Er vel lite sannsynlig at det ikke er noen karpefiskere ute i verden som har tenkt på dette tidligere, men en vet jo aldri.

Bendik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Creamy coconut er garantert en slager. Har vel aldri sett eller hørt noen bruke det, men jeg har tenkt tanken selv ved flere anledninger. Tipper det følger med en håndfull slike endover til chateau moulin.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av LC

Syns jeg har sett flere oppskrifter til grunnfor for suter og karpe med kokospulver som en av ingrediensene, så det er vel ikke en ny tanke, har selv brukt det, uten at jeg kan si om det hjalp eller ikke.

Dette dreier seg vel om kopramelasse, som ikke lukter utpreget kokos[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av LC

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Dette dreier seg vel om kopramelasse, som ikke lukter utpreget kokos[^]

Mulig du har rett, trodde jeg hadde lest noe om kokospulver et eller annet sted, men det er du som har peil [8)]

Det er jeg som har peil ja, og jeg tar aldri feil[ :( ]

Spøk til side, kopra melasse er såvidt meg bekjent malt og tørket kokos, blandet med malt og tørket sukkerroe. Konkuransefisker LHO kan sikkert skyte inn det korrekte her. Kokosmelk som bestandel i en høyprotein boilie har jeg troen på. Både til karpe og suter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av LC

Må vel eksperimentere litt mer til våren da.

Kan man få kjøpt kopra melasse i vanlige butikker, eller er det noe som må bestilles fra Avkroken eller lign?

Det enkleste er nok å bestille fra Avkroken ja. Få andre som fører dette skulle jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Bendik.Ø

Med eller uten kokosboilies, jeg gleder meg fantastisk til å komme i gang med karpefiske igjen. Det er en sann pine å sitte å vente på våren.

Ismeite etter stormorten er jo en god avkobling da, ellers så bude vel deler av Glomma kunne innfri ved stamfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.